قیمت گوشت وارداتی ۴۰۰ هزار تومان است!

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: متاسفانه گوشت قرمز وارداتی ۴۰ درصد چربی دارد و اگر چربی را از آن حذف کنیم به عبارتی با نرخ بیش از ۴۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ذبیح الله اعظمی ساردوئی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مسجل شده برخی از محموله‌های نهاده های دامی وارداتی کیفیت پایینی دارد. در این محموله ها درصد پروتئین کنجاله سویا و ذرت از حد معمول پایین تر است. همچنین گوشت وارداتی بیش از ۴۰ درصد چربی دارد.

نهاده های دامی به موقع تامین نم شود

وی ادامه داد: تولید کنندگان گوشت مرغ از عدم تامین به موقع نهاده‌های دامی علی رغم پرداخت به موقع هزینه آن گلایه داشتند.

اعظمی عنوان کرد: بانک مرکزی متاسفانه ارز مورد نیاز واردکنندگان نهاده‌های دامی را تامین نکرده است. نهادهای متولی در زنجیره برنامه ریزی تولید و توزیع گوشت مرغ بی نظمی دارند، باید از ۶ ماه قبل برنامه ریزی‌ها برای تولید صورت بگیرد.

اعظمی با اشاره به اینکه بین قیمت دولتی و آزاد نهاده‌های دامی اختلاف قیمت وجود دارد، گفت: مسئولین وزارت جهاد کشاورزی علت افزایش قیمت نهاده‌های دامی را بالا رفتن نرخ آن در بازارهای جهانی مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه مقرر شد به دولت اعلام کنیم در راستای حمایت از تولید داخل از واردات هرگونه گوشت سفید جلوگیری کند، تصریح کرد: بانک مرکزی موظف شد ارز مورد نیاز واردکنندگان نهاده‌های دامی را به موقع اختصاص دهد. بانک کشاورزی نیز باید تسهیلات لازم را در اختیار مرغداران قرار دهد و وام‌‍های آنها را امهال کند.

وی تاکید کرد بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد تومان به بانک کشاورزی پرداخت کند و هر چه سریع‌تر این منابع برای تامین نهاده‌های دامی اختصاص داده شود. همچنین اعظمی بیان کرد: بر اساس مصوبات گذشته، سازمان برنامه و بودجه باید به ازای ۳ ماه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در اختیار معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌داد که این مهم محقق نشده و مشکلاتی را به همراه داشته است.

قیمت گوشت وارداتی ۲۳۵ هزار تومان نیست

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه بخشی از نهاده‌های دامی وارداتی با استفاده از ارز ۲۸ هزار ۵۰۰ وارد کشور شده اند اما با دریافت دلار ۴۰ هزار تومانی از کشور خارج شده است، افزود: بر اساس بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از بازار توزیع گوشت، متاسفانه گوشت قرمز وارداتی ۴۰ درصد چربی دارد و با قیمت ۲۳۵ هزار تومان توزیع می‌شود و اگر چربی را از آن حذف کنیم به عبارتی با نرخ بیش از ۴۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: قیمت بیش از ۴۰۰ هزار تومانی هر کیلوگرم گوشت قرمز حاصل بی توجهی دولت به اخطار های کمیسیون کشاورزی در خصوص کشتار دام مولد و خروج دام مازاد از کشور است که بخش زیادی از جامعه توان تامین آن را ندارند.

منبع: خانه ملت

کشاورزی
شناسه : 335752
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا