خبر بد برای خودروسازان؛ ۸۵ درصد از سود عرضه خودرو در بورس کالا پرید

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق مقرر شده است ۸۵ درصد مابه التفاوت قیمت خودرو عرضه شده در بورس کالا و قیمتی که توسط شورای رقابت تعیین می‌شود، به دولت بازگردد.

به گزارش جهان صنعت نیوز،رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق مقرر شده است ۸۵ درصد مابه التفاوت قیمت خودرو عرضه شده در بورس کالا و قیمتی که توسط شورای رقابت تعیین می‌شود، به دولت بازگردد.

طاهری اضافه کرد: همچنین براساس پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مصوب کرد که در سال آینده دولت می‌تواند خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال وارد کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: همچنین براساس تصمیم کمیسیون تلفیق مقرر است ۸۵ درصد مابه التفاوت قیمت خودرو عرضه شده در بورس و قیمتی که توسط شورای رقابت تعیین می‌شود، به دولت بازگردد. این پول صرف حوزه حمل و نقل شود تا انگیزه خودروسازان برای مدیریت بورس کالا و گرانفروشی را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه همچنین در نشست امروز مصوبات کمیسیون تلفیق درباره توسعه فیبر نوری نیز بررسی شد، ادامه داد: در سال آینده حقوق دولتی معادن همانند امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شد.

منبع: خانه ملت

خودرو

شناسه : 335760
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا