هشدار نماینده مجلس:

سال آینده بحران کمبود دارو خواهیم داشت

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از همین الان هشدار می‌دهم اگر کاری نکنیم سال آینده در کنار مسائل اقتصادی به دنبال عدم تامین ارز ترجیحی با بحران دارو و کمبود تجهیزات پزشکی مواجه خواهیم شد.

به گزارش جهان صنعت نیوزسلمان اسحاقی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش نهایی کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص تحقیق و تفحص از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بیان کرد: تاکنون چندین گزارش مشابه به قوه قضاییه در خصوص تحقیق و تفحص از مجموعه‌های مختلف ارسال شده است اما گزارشی که منجر به اصلاح امور به نفع مردم شده و در شأن مجلس یازدهم باشد از سوی قوه قضاییه به صورت ملموس ارائه نشده است. علت این‌که تحقیق و تفحص انجام می‌شود اصلاح امور است. در ۲۲ بهمن مردم ما کاری کردند کارستان و اکنون نوبت ما است که کاری کنیم تا مشکلات آنها مرتفع شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز تمرکز مجلس یازدهم باید بر ابعاد اقتصادی جامعه بوده و در این زمینه کاری انجام دهد. اگر قرار است برای حوزه تعلیم و تربیت کاری کنیم در خصوص اجرای رتبه‌بندی معلمان باید اقدام صورت گیرد و یا به تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات توجه کنیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به صورت شفاف می‌گویم که اگر کاری نکنیم سال دیگر با بحران کمبود دارو مواجه خواهیم شد. در صورت عدم توجه به حوزه دارو و درمان ما در سال دیگر در کنار مسائل اقتصادی در حوزه درمان نیز به دنبال عدم تامین ارز ترجیحی و بالارفتن قیمت ارز با بحران کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مواجه خواهیم شد. ما دیروز در مجلس شورای اسلامی برای نیروهای شرکتی گامی برداشتیم اما پرستارانی که در دوران کرونا جهاد کردند به فراموشی سپرده شده‌اند.

اقتصاد کلان
شناسه : 335962
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا