منابع خبری اعلام کردند؛

لاکهید مارتین آمریکا برای عربستان کشتی جنگی می سازد

منابع خبری چهارشنبه شب اعلام کردند که شرکت لاکهید مارتین آمریکایی قصد دارد برای عربستان سعودی کشتی جنگی بسازد.

به گزارش جهان صنعت نیوزاز تارنمای «اقتصاد الشرق»، «رای بیزلی» معاون امور بازرگانی شرکت صنایع تسلیحاتی «لاکهید مارتین» آمریکا در حاشیه نمایشگاه دفاعی «آیدکس ۲۰۲۳» در ابوظبی، گفت: با آغاز ساخت این کشتی، مرکزی برای نگهداری، تعمیر و نوسازی نیز در عربستان بنا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اکتبر ۲۰۲۲ مقامات سعودی و مسئولان شرکت لاکهید مارتین در مراسمی از آغاز ساخت دومین کشتی جنگی در راستای طرح «طویق» خبر دادند.

عربستان سعودی و شرکت لاکهید مارتین، به طور مشترک طرحی به نام «طویق» برای ساخت چهار کشتی جنگی را در خاک عربستان در دست اجرا دارند.

بیزلی از سرمایه گذاری‌های شرکت لاکهید مارتین در عربستان سعودی استقبال کرد و خواستار افزایش حجم این سرمایه گذاری‌ها شد.

معاون امور بازرگانی شرکت صنایع تسلیحاتی «لاکهید مارتین» مدعی شد که این شرکت تعهد دارد ساخت تجهیزات نظامی در عربستان را بومی کند و میلیاردها دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت گرفته و بیشتر از این نیز صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه قطعاتی برای سامانه ضد موشکی تاد وجود دارد که در عربستان سعودی تولید می‌شود، مدعی شد: ما می‌خواهیم فرایند ساخت قطعات را در عربستان بومی سازی کنیم بنابراین به جای تولید قطعه برای سامانه‌ای که قرار است خریداری شود، سعی می‌کنیم قابلیت‌هایی را برای ساخت این قطعات به صورت محلی ایجاد کنیم.

اسفند ۱۴۰۰ عربستان سعودی اعلام کرد که با شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» برای ساخت قطعات سامانه ضد موشکی تاد در این کشور به توافق رسیده‌ است.

اداره کل صنایع نظامی از موافقت دو پروژه بومی سازی ساخت لانچرهای موشک‌های رهگیر و ساخت کانتینرهای موشک با همکاری شرکت لاکهید مارتین خبر داده بود که یکی از پروژه‌های بومی سازی سامانه پدافند هوایی تاد به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، این پروژه‌ها در راستای راهبرد اداره کل صنایع نظامی عربستان سعودی برای تقویت همکاری با شرکای بین المللی خود از کشورهای مختلف جهان با هدف کمک به حمایت از فرآیند بومی سازی صنایع نظامی این کشور انجام می‌گیرد.

سیاسی

شناسه : 336543
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا