هواشناسی امروز ۴ اسفند ۱۴۰۱؛

بارش برف و باران و کاهش دما در برخی از مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش برف و باران در برخی مناطق کشور از خیزش گردوخاک در نوار شرقی و کاهش دما طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوزاز سازمان هواشناسی، امین‌ حسین نقشینه در توضیح وضعیت جوی امروز و روزهای آینده کشور، گفت: امروز(پنجشنبه) برای گیلان، مازندران، نوار شرقی اردبیل، بارش باران و در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس در استان‌های کهگیلویه‌ و بویراحمد، چهارمحال‌ و بختیاری، شمال‌شرق خوزستان، برف و باران پیش‌بینی شده است.


کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: جمعه بارش در استان‌های ساحلی خزر شدت پیدا می‌کند و در بخش‌هایی از شمال آذربایجان‌شرقی، اردبیل، خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، مناطقی از مرکز، شرق و جنوب‌شرق، بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است که در نواحی مرتفع بارش برف مورد انتظار است.

نقشینه افزود: شنبه در برخی مناطق شمال‌ شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد و یکشنبه این بارش‌ها در برخی مناطق از دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور است. همچنین، دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس، جنوب یزد، کرمان و شمال هرمزگان، بارش آغاز خواهد شد.

وی توضیح داد: فردا جمعه وزش باد برای نیمه شمالی فارس، کرمان، خراسان‌جنوبی، نیمه جنوبی یزد، شرق سمنان، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد و شنبه وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات رخ خواهد داد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی برای بیشتر مناطق کشور در روزهای آتی کاهش دما پیش‌بینی کرد و گفت: فردا در استان‌ها اردبیل، استان‌های ساحلی خزر و خراسان‌شمالی کاهش دما پیش‌بینی شده است که شنبه این کاهش دما در شمال شرق کشور بین ۶ تا ۸ درجه است.

نقشینه دریای خزر را تا روز شنبه مواج پیش‌بینی کرد و از وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک طی امروز و فردا در پایتخت خبر داد.

وی افزود: بیشینه دمای امروز تهران ۱۵، فردا(جمعه) ۱۴ و شنبه ۱۲ درجه بالای صفر است و مشهد نیز امروز بیشینه دمای ۱۹، فردا ۱۵ و شنبه ۴ درجه دارد.

عمومی
شناسه : 336645
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا