سخنگوی کمیسیون عمران مطرح کرد؛

اجاره پشت بام و حالا اجاره خانه دلاری!

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از پدیده جدید اجاره دلاری خانه در شهر تهران خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عبدالجلال ایری، با اشاره به گسترش اجاره خانه‌ دلاری گفت: بازار اجاره خانه در سایه خلاء‌های نظارتی و نبود برنامه‌‌ مدون دستگاه‌های دولتی در وضعیت بسیار نامناسبی قرار گرفته است. این وضعیت به حدی که اخیراً به دلیل نوسانات ارزی و افزایش قیمت دلار، برخی از مالکان به ویژه در مناطق شمالی تهران درخواست اجاره دلاری می‌کنند!

از اجاره پشت بام به اجاره خانه دلاری رسیدیم

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته شاهد اتفاقات عجیبی در بازار اجاره بها همچون اجاره پشت بام و خانه‌های اشتراکی بودیم.

هم اکنون نیز شاهد درخواست اجاره دلاری هستیم که واقعا تاسف آور است. لذا باید دستگاه‌هایی نظارتی از هم اکنون که این شیوه در کشور تسری پیدا نکرده جلوی آن را بگیرند. باید عقد قراردادهای خارج از عرف و دلاری را علی رغم توافق موجر و مستاجر در بنگاه‌های معاملات ملکی ممنوع شود.

سخنگوی کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی کمیسیون عمران مراحل پایانی خود را طی می‌کند. این طرح به زودی به هیات رئیسه مجلس ارسال خواهد شد.

این طرح تا حدودی به بازار آشفته اجاره مسکن، سامان می‌دهد. اما کنترل نوسانات اقتصادی و بازارهای دیگر از جمله موارد بسیار ضروری است. چرا که تاثیر آن نیز بر بازار ملک اجتناب ناپذیر است. لذا تا زمانی که این طرح به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان نرسیده دولت باید احساس مسئولیت بیشتری کند. باید جلوی ورود پدیده های جدید را در بازار مسکن گرفته شود.

منبع: خانه ملت

مسکن

شناسه : 336881
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *