مجوزهای ثبت محوری برای خانه مسافر و حمایت از هتل داران دو اقدام موثر در گردشگری

صنعت توریسم در انواع مختلف سیاحتی، زیارتی و درمانی در دنیا حرفی برای گفتن دارد، ایران با توجه به موقیت جغرافیایی خود در منطقه، جذابیت های بسیاری دارد اما متاسفانه برنامه های مناسبی برای این حوزه در نظر گرفته نشده، موضوع صدور ثبت محور خانه ی مسافر بحث مناسبی در جهت جبران کمبود و گرانی اسکان برای مسافران است البته باید در کنار آن از هتل داران نیز حمایت شود زیرا آن ها نیز بخشی از بار اشتغال را به دوش کشیده اند و تورسیم کشور را حمایت می کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مجتبی یوسفی در گفتگو با جهان صنعت بیان کرد: صدور ثبت محور خانه ی مسافر بحث مناسبی در جهت جبران کمبود و گرانی اسکان برای مسافران است البته باید در کنار آن از هتل داران نیز حمایت شود زیرا آن ها نیز بخشی از بار اشتغال را به دوش کشیده اند و تورسیم کشور را حمایت می کنند.
نماینده ی مردم اهواز در خصوص قانون تسهیل مجوز ها و لزوم صدور مجوز های ثبت محور از طریق درگاه ملی کشور،بیان کرد: باید پذیرفت که امروزه بحران کشور، مسئله ی اشتغال است. زمانی که توسعه ی اقتصادی شکل گیرد اشتغال نیز ایجاد می شود، راه رسیدن به چنین نقطه ای رسیدن به زنجیره ی ارزش است یعنی از مزیت های کشور در جهت تولید محصول نهایی و ارائه ی خدمات توسط نیرو های متخصص جوان استفاده شود.
مجتبی یوسفی در ادامه افزود: نکته ی قابل توجه این است که مجوزی که بناست برای کسب و کار های جدید صادر شود، باید هم تسریع شود و هم در فرآیندی شفاف صورت گیرد تا امضاهای طلایی، تعارض منافع و مشکلات مربوط به ارباب رجوع حل شود.
وی در ادامه اظهار داشت: زمانی که صدور مجوز یک کسب و کار را به مجموعه، تشکل و یا وزارتخانه می سپارند، این کسب و کار جدید نوعی رقیب برای افراد که وجود دارند محسوب می شود و عملا کار را از انحصارشان خارج می کند، از طرفی این روند سبب ایجاد امضاهای طلایی می شود، همچنین کسانی که اختیاراتی دارند ممکن است از اختیارات خود سوء برداشت کنند و همین موضوع سبب ایجاد امتیازات خاص نیز می شود.
یوسفی در ادامه متذکر شد: گاهی برای ارائه ی مجوزی هفده الی بیست نوع استعلام گرفته می شود، اگر برای هریک از آن ها یک ماه زمان لازم باشد، در این حالت برای دریافت یک مجوز باید بیش از یک سال وقت گذاشت! هرچه به سمت سامانه محوری و ثبت در درگاه و پنجره ی مشترک حرکت کنیم در واقع کمک به تسریع روند کار و از بین رفتن امضا های طلایی و امتیازات خاص کرده ایم.
این نماینده در خصوص صدور ثبت محور مجوز خانه ی مسافر گفت: صنعت توریسم در انواع مختلف سیاحتی، زیارتی و درمانی در دنیا حرفی برای گفتن دارد، ایران با توجه به موقیت جغرافیایی خود در منطقه، جذابیت های بسیاری دارد اما متاسفانه برنامه های مناسبی برای این حوزه در نظر گرفته نشده، موضوع صدور ثبت محور خانه ی مسافر بحث مناسبی در جهت جبران کمبود و گرانی اسکان برای مسافران است البته باید در کنار آن از هتل داران نیز حمایت شود زیرا آن ها نیز بخشی از بار اشتغال را به دوش کشیده اند و تورسیم کشور را حمایت می کنند.
وی در ادامه افزود: منازل بوم گردی ظرفیتی است که در روستا ها استفاده می شود، تلفیقی از هتل داری و منازل بوم گردی و خانه های روستایی اقدام مناسبی است. حمایت از هتل داران و صدور مجوز ثبت محور برای این منازل می تواند نتایج خوبی در زمینه ی گردشگری و توریسم داشته باشد.
یوسفی در ادامه تاکید کرد: باز هم تاکید می کنم با حرکت به سوی شفافیت مشکلات موجود در این حوزه حل خواهد شد، به عنوان مثال وزارت میراث فرهنگی که برخلاف قوانین مصوب همچنان صدور مجوز خانه ی مسافر را به صورت تایید محور صادر می کند به وزارتخانه ی دیگر ایراد وارد کرده که چرا مجوز ها را ثبت محور صادر نمی کند! این روند یعنی همان تعارض منافع.
نمایده ی مردم اهواز در پایان افزود: هرچه به سوی یک پنجره ی واحد حرکت و اختیارات دستگاه ها را سلب کنیم و در مقابل اختیار سیاست گذاری، حکمرانی و نظارت فنی را به آن ها دهیم شرایط بهتری خواهیم داشت.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 337179
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *