حضور پررنگ هواوی در بزرگترین نمایشگاه فناوری موبایل جهان

شرکت‌های چینی که در راس آنها هواوی دیده می‌شود، به رغم تحریم‌های آمریکا و تشدید تنش‌های کشورهای غربی بر سر تیک تاک، بالون‌های جاسوسی و تراشه‌های رایانه، امسال حضور پررنگی در بزرگترین نمایشگاه فناوری موبایل جهان به نمایش گذاشتند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، پس از سه سال پاندمی کووید که برگزاری نمایشگاه سالانه کنگره موبایل جهان (MWC) در بارسلون اسپانیا را مختل کرده بود، این نمایشگاه از روز دوشنبه با حضور ده‌ها هزار نفر از صنعت تلفن همراه، آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه، محصولات جدید رونمایی شده و مدیران صنعت مخابرات، با جدیدترین تجهیزات و نرم افزار شبکه آشنا می‌شوند.

به گفته سازمان دهندگان این نمایشگاه، از میان ۲۰۰۰ شرکت کننده و اسپانسر، ۱۵۰ شرکت چینی حضور دارند و هواوی بزرگترین حضور را به نمایش گذاشته است. این سازنده تلفن هوشمند و تجهیزات شبکه، حضورش در نمایشگاه را امسال ۵۰ درصد افزایش داده و تقریبا یک سالن نمایش کامل را در مرکز همایش فیرای بارسلون، گرفته است. این موضوع با در نظر گرفتن این حقیقت که هواوی در قلب نبرد ژئوپلیتیکی بر سر برتری فناوری جهانی قرار گرفته و بخش‌هایی از کسب و کار این شرکت در نتیجه تحریم‌های غربی، فلج شده است، قابل ملاحظه به شمار می‌رود.

آمریکا سه سال پیش موفق شد متحدان اروپایی نظیر انگلیس و سوئد را متقاعد کند بکارگیری تجهیزات هواوی در شبکه‌های تلفن همراه این کشورها را ممنوع یا محدود کنند. این ممنوعیت با استناد به نگرانی‌ها از احتمال جاسوسی سایبری با خرابکاری پکن در زیرساخت ارتباطات حساس کشورهای غربی صورت گرفت و پس از آن، ژاپن، نیوزیلند و کانادا دست به اقدام مشابهی زدند. هواوی مکررا این اتهامات را رد کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هواوی پیش از گشایش این نمایشگاه، حاضر نشد اظهارنظر کند. جان استرند، مشاور صنعت مخابرات هلندی گفت: حضور بزرگ هواوی، نشانه مبارزه طلبی است و هواوی این پیام را می‌دهد که با وجود تحریم‌های آمریکایی، ما هنوز زنده و سرپا بوده و وضعمان خوب است./ایسنا

دانش و فناوری
شناسه : 337760
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا