تلاش ائتلاف اتاق نوین برای  تقویت اقتصاد خصوصی

هرچند بسیاری از اعضای اتاق بازرگانی برای افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد گام های متعددی برداشته اند اما همواره این نقد به پارلمان بخش خصوصی وارد است که از ظرفیت حداکثری اتاق برای مطالبه گری بخش خصوصی از دولت استفاده نشده است. حال که در آستانه انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور قرار داریم، ائتلاف هایی برای حمایت از کاندیداهای اخلاق مدار و حرفه ای تشکیل شده تا با حضور افراد تاثیرگذار و دارای صلاحیت در اتاق های بازرگانی کشور، اتاق جان تازه ای بگیرد و هرچه بیشتر مطالبه گر خواسته های اعضای خود از دولت باشد. هر چه اتاق بازرگانی بتواند علاوه بر نقد منصفانه، به ارائه پیشنهادهای سازنده به دولتمردان بپردازد، به طور حتم فضا برای حضور بخش خصوصی در اقتصاد هموارتر خواهد شد و در صورت همراهی دولتمردان با توجه به تاکیدات رهبری بر حمایت دستگاه های دولتی و اجرایی از بخش خصوصی، سال آینده بار مشکلات اقتصادی برای مردم سبک تر خواهد شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در همین راستا «ائتلاف اتاق نوین» با حضور تشکل ها، صنعتگران، هلدینگ ها و طیف هایی که بازرگانی اصولی انجام می دهند تشکیل شده است تا علاوه بر اصلاح نظام حاکم بر اتاق بازرگانی، موضوعات مربوط به اتاق در قالب های مختلف را پیگیری نماید. اگرچه برد و باخت برای «ائتلاف اتاق نوین» محلی از اعراب ندارد اما در صورتی که کاندیداهای این ائتلاف موفق به پیروزی در انتخابات شوند، شورای روسای تشکل ها را زنده خواهند کرد.

اخلاق مداری سرلوحه این ائتلاف  است و شفافیت و شجاعت در مطالبه گری و پاسخگو بودن به موازات نقد منصفانه در راستای پیشنهاد سازنده در دستور اعضای این ائتلاف قرار دارد. استفاده از خرد جمعی برای «ائتلاف اتاق نوین» حائز اهمیت بوده و اساس بر این است که تشکل ها به عنوان نمایندگان صنایع و شرکت ها و به طور عام جامعه نظرات را متبلور کنند.

 احسان ثقفی، رئیس هیات مدیره استصنا (انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران) در این باره اعلام کرد:  ائتلاف اتاق نوین در نظر دارد از ظرفیت های اتاق فراتر از آنچه که تاکنون صورت گرفته، در جهت بهبود فضای کار و تولید و تجارت استفاده کند. به باور سخنگوی ائتلاف اتاق نوین آن طور که باید از ظرفیت های اتاق تا به حال استفاده نشده است و باید با تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقطه ضعف های گذشته به بهبود اقتصاد خصوصی کمک کرد. رویکرد این ائتلاف تقویت اشتغال مولد، تجدید نظر در دیوان سالاری و جولگیری از توسعه عمدی اتاق است.

رئیس هیات مدیره استصنا در خصوص ائتلاف اتاق نوین به «جهان صنعت» گفت: فعالیت های اقتصادی اگر صرفا به بحث صنعت و تولید معطوف شود نه تنها کافی نیست، بلکه ابعاد دیگری را در بر می گیرد که  آن را کامل می کند، یکی از مهمترین ابعاد آن بازرگانی و تجارت و به ویژه بحث صادرات و واردات است. واقعیت این است که تجارت بدون صنعت و تولید مفهومی ندارد و تولید و صنعت هم اگر تجارتی پشت آن نباشد، عقیم خواهد بود، به بیان بهتر هر واحد تولیدی اگر بخش بازرگانی فعالی داشته باشد، در حوزه خرید و فروش می تواند به موفقیت دست یابد.

ثقفی درباره اهداف ائتلاف اتاق نوین گفت: این ائتلاف دو هدف را دنبال می کند که بخش اصلی آن انتخابات نیست، اگرچه که آن هم در جای خود حائز اهمیت است، هدف اصلی ائتلاف اتاق نوین اصلاح نظام حاکم بر اتاق و پیگیری موضوعات مربوط به اتاق در قالب های مختلف است. از دید ائتلاف برد و باخت در انتخابات محلی از اعراب ندارد، بلکه مفهوم جدیدی که اعلام می کنیم از اهمیت برخوردار است. اگر این موارد را بتوان در قالب هیئت نمایندگان پیگیری کرد، مطلوب است و اگر چنین امری محقق نشد از طریق کمیسیون ها، شوراها و فدراسیون ها پیگیری می کنیم و نهایتا اگر هیچ جایگاهی تعریف نشده باشد، این ائتلاف مقاصد خود را به شکل معقول و متعاقب عرف از اتاق مطالبه می کند.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 338222
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا