ائتلاف اتاق نوین که به تازگی به منظور شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی ایجاد شده بیانیه ای را منتشر کرد که مشروح آن در ادامه آمده است:

نخستین بیانیه ائتلاف اتاق نوین منتشر شد

 

بیانیه شماره یک ائتلاف (۹/۱۲/۱۴۰۱)

اتاق‌ بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همواره در جایگاه بخش‌خصوصی، ایفاگر نقشی کلیدی در پایش فضای کسب و کار و راهبردسازی برای بهبود شرایط حاکم بر فضای اقتصاد کشور است. این نهاد که بیش از هر چیز بر توان فکری و مشارکت اعضای خود استوار است، باید خانه‌ای امن و مشاوری راهگشا برای سه قوه و فعالان اقتصادی باشد.

ائتلاف اتاق نوین نیز هم‌راستا با همین تفکر و با هدف اصلاح ساختار اتاق و احیای جایگاه آن در تصمیم‌سازی‌های کلان و حاکمیتی کشور، با حضور جمعی از فعالان اقتصادی، صنعتی و تولیدی تشکیل شده که در بیش از سه دهه حضور خود در این عرصه، نقشی ارزنده در تولید و تجارت ایفا کرده اند.

این ائتلاف به دنبال فردایی روشن تر، آبادتر و سبزتر برای اقتصاد، تولید و تجارت ایران است و بیش از هر چیز یکپارچگی و وحدت را در ساختاری فرابخشی با رویکردهای نوین ملی در اتاق دنبال می کند. ما بر این باوریم که بخش خصوصی در سایه هم‌افزایی مستمر، هدفمند و سازمان‌یافته زیر چتر اتاق می‌تواند جایگاه خود را در اقتصاد کشور تثبیت کرده و نهادی اثرگذار و پیشران در همه بخش های حاکمیتی داشته باشد.

ائتلاف اتاق نوین، نه تنها به دنبال تحقق برنامه‌های توسعه‌محور در اسناد بالادستی است، بلکه تلاش می کند با ایجاد رویکردهای تخصصی و حرفه‌ای در اتاق، زمینه را برای خلق ایده‌های نوین و راهبردهای موثر در تعامل سازنده با نهادهای حاکمیتی فراهم کند.

اتاق نوین، زاییده تفکری است که ایجاد یک مسیر هموار برای فعالان کسب و کار در همه حوزه‌های بازرگانی، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی را رسالت اصلی خود می داند و بر این باور است که در سایه هم‌نشینی تجربه و تلاش و ایده های نوین می توان گام هایی موثر در راستای برقراری عدالت اقتصادی و ارتقاء جایگاه بخش‌خصوصی برداشت.

ائتلاف اتاق نوین ضمن تاکید بر لزوم مشارکت همه جانبه فعالان حوزه کسب‌وکار در انتخابات پیش رو به منظور حفظ تمامیت و استقلال اتاق و نیز صیانت از ظرفیت‌های بخش خصوصی، سیاست‌ها و راهبردهای خود را به شرح زیر اعلام می‌دارد. بدون تردید همه اعضای این ائتلاف، متعهد خواهند بود که این موارد را به عنوان کلیدی‌ترین و مهمترین اهداف خود در هر بخش و جایگاهی پیگیری و دنبال کنند:

  • اصلاح ساختار اتاق
  • پیگیری تحقق اصل ۴۴ و اقتصاد رقابتی
  • احیای جایگاه واقعی اتاق در شوراها و کمیسیون‌های حاکمیتی
  • اثر گذاری تخصصی و حرفه ای اتاق به هنگام و در زمان تغییرات اقتصادی کشور
  • صیانت از کسب و کار بخش‌خصوصی از طریق تقویت امنیت اقتصادی و ایجاد عدالت اقتصادی
  • پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری اتاق ایران در مقابل سیاست‌ها و راهبردهای مشورتی خود به سه قوه در حوزه اقتصاد و امنیت اقتصادی
  • حمایت از جایگاه واقعی بخش‌خصوصی در اقتصاد
  • تعامل با نهادهای حاکمیتی جهت هم‌افزایی و ارائه نقدهای منصفانه و پیشنهادات سازنده برای دسترسی به قوانین مطلوب در حوزه کسب و کار و اقتصاد
  • پیگیری مستمر برای مقررات‌زدایی در حوزه صنعت، تجارت، بازرگانی و کشاورزی توسط اتاق

   ۱۰ـ حمایت از هم‌افزایی تولید و تجارت

   ۱۱ـ پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای نوسازی و ارتقاء فضای کسب و کار با استفاده از مشاغل نوین و حمایت از پایداری مشاغل

۱۲ـ تقویت کمیسیون‌های اتاق با بهره‌گیری از ظرفیت و توانایی تشکل‌های تخصصی

۱۳ـ جلوگیری از بروکراسی و دیوان‌سالاری در اتاق بازرگانی

۱۴ـ شفافیت در گردش اطلاعات و بودجه اتاق بازرگانی و پیگیری استفاده از منابع در جهت ارتقاء کسب و کار اعضا نه سپرده گذاری و هزینه کرد بی نتیجه

۱۵ـ استفاده از همه ابزارهای مالی داخلی و بین‌المللی برای ارتقاء بخش خصوصی در ایران

۱۶ـ عدم حضور اعضای هیات نمایندگان بیش از دو دوره متوالی

۱۷ـ حمایت از حضور فعال نمایندگان بخش خصوصی در مجامع و اجلاس‌های بین‌المللی که اتاق در آن حق رای و مشورت دهی دارد.

۱۸ـ بهره‌گیری از توان تخصصی سازمان‌های داخلی و بین المللی برای بهبود استانداردهای ارائه خدمات اتاق

 

 

با آرزوی توفیق خدمتگذاران ایران عزیز

ائتلاف اتاق نوین

نهم اسفند ماه ۱۴۰۱

اقتصاد کلان
شناسه : 338556
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا