در معاملات گواهی سپرده شمش طلا؛

طلا در بورس کالا چند قیمت خورد؟

اولین روز فروش گواهی شمش طلا در بورس کالا امروز انجام شد. در دو ساعت اولیه حجم معاملات بالغ بر ۱.۵ کیلوگرم شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران از ساعت ۱۲ امروز (پس از ۳۰ دقیقه مرحله پیش گشایش) با ثبت قیمت ۳۰۶ هزار و ۵۶۹ تومان به ازای هر گواهی سپرده (یک دهم گرم) با عیار ۹۹۵ آغاز و در پایان، معامله ۱۶۸۴۴ گواهی سپرده ثبت شد.

وجیه اله جعفری، معاون وزیر صمت گفت: با شروع بکار معاملات گواهی سپرده شمش طلا از روز جاری قطعا آثار بسیار خوبی را در سرمایه گذاری و هدایت نقدینگی به سمت تولید طلا شاهد خواهیم بود.

به ثبات قیمت دلار هم کمک می شود

وی افزود: در دو ساعت اولیه آغاز این معاملات بالغ بر ۱.۵ کیلوگرم طلا فروخته شد. معامله این حجم در روز نخست نشان می‌دهد ابزار مذکور قادر به جذب نقدینگی بالایی خواهد بود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: معاملات گواهی سپرده شمش طلا، بازاری جذاب برای حفظ سرمایه های مردم و جذب سرمایه ها به سمت تولید است.

جعفری افزود: این معاملات در ثبات نرخ ارز نیز کمک کننده خواهد بود. موضوع مهم، مشارکت مردم در این معاملات به دلیل امکان ورود سرمایه های خرد حتی به مقدار یک دهم گرم است.

در بورس کالا ۰.۱ گرم هم طلا بخرید

جعفری اظهار کرد: تاکنون در بازار فیزیکی بورس کالا ابعاد معامله شمش طلا یک کیلوگرم بود. این موضوع برای مصرف کنندگان این فلز کاربرد داشت.

اما با راه اندازی گواهی سپرده شمش می توان شاهد مشارکت بسیاری از مردم با اعداد و ارقام کوچک بود.

خریدهای خرد ۰.۱ گرم که امروز صورت گرفت به معنای پشتیبانی از سرمایه های بسیاری از خانواده هاست.

در روز نخست معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا که از ساعت ۱۲ ظهر آغاز شد، ۱۶ هزار و ۸۴۴ گواهی تا پایان معاملات به ثبت رسید.

منبع: کالاخبر

بورسطلا و ارز
شناسه : 340477
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا