وزیر کار پاسخ داد؛

حداقل حقوق سال آینده چه زمانی نهایی می شود؟

برخی گمانه زنی ها حاکی از این است که شاید افزایش حداقل حقوق به سال آینده موکول شود. با این وجود وزیر کار گفت: هفته آینده افزایش دستمزد نهایی خواهد شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در حالی کم تر از دو هفته به پایان سال باقی مانده که تکلیف افزایش حداقل حقوق کارگران هنوز مشخص نشده است.

کندی روند جلسات تعیین حداقل دستمزد به حدی است که حتی هزینه سبد معیشت کارگران تعیین نشده است. این در حالی است که میزان افزایش حقوق منوط به مشخص شدن هزینه سبد معیشتی کارگران است.

هر چند برخی بیان می کنند که هزینه سبد معشیت کارگران به ۱۸ میلیون رسیده اما هنوز عدد رسمی در این خصوص بیان نشده است.

همین موضوع منجر به گمانه زنی ‌های بسیاری در خصوص افزایش حداقل حقوق سال آینده شده است. برخی خبرها حاکی از این است که شاید افزایش حداقل دستمزد به پایان امسال نرسد. حتی برخی از اجرایی شدن دستمزد منطقه ای خبر می دهند.

افزایش حداقل حقوق تا پایان سال مشخص می شود

با این وجود، وزیر کار بیان کرده که میزان افزایش حداقل دستمزد طی هفته آینده نهایی خواهد شد.

صولت مرتضوی گفته است در هفته‌های آینده باید حداقل حقوق را مشخص کنیم. وی ادامه داد کارگروه تعیین مصادیق حقوق و دستمزد در حوزه معاونت روابط کار ایجاد شده است. این کارگروه به صورت سه جانبه در حال تلاش هستند تا با کسب نظرات نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت اقدام کنند.

وی گفت: تعیین حقوق و دستمزد باید براساس تناسبی شامل سبد معیشت انجام شود. همه استان‌ها نیز باید با رویکرد سه جانبه گرایی گزارش‌ها را تقدیم وزارتخانه کنند.

مرتضوی نرخ تورم و لایحه بودجه را از جمله شاخص‌ها برای تعیین نرخ دستمزد بیان کرد.

مرتضوی گفت: امیدواریم هفته آینده با حضور نمایندگان دولت، کارگران وکارفرمایان به جمع بندی در این زمینه برسیم.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیده
شناسه : 340499
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا