رئیس سازمان بورس خبر داد؛

سود سهام عدالت شنبه یا یکشنبه هفته آینده واریز می‌شود

رییس سازمان بورس گفت که در صورت واریز سود شرکت ها،‌ سود سهام عدالت مربوط به مرحله دوم نیز هفته آینده به حساب سهامداران عدالت واریز می شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، روز گذشته (یکشنبه ۲۱ اسفند) سید احسان خاندوزی خبر از واریز سود سهام عدالت تا پایان سال داد. این در حالی بود که پیش از این گفته می شد،‌به دلیل عدم واریز سود سنواتی برخی از شرکت ها سبد سهام‌عدالت، واریز این مرحله به سال آینده موکول می شود.

حالا امروز (دوشنبه ۲۲ اسفند) مجید عشقی، رئیس سازمان بورس زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مرحله دوم را اعلام کرد

زمان پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت

رییس سازمان بورس گفت: اکنون حدود ۶ یا ۷ شرکت یا بخشی از سود خود را واریز نکردند یا به صورت کامل پرداخت نکردند.  امیدواریم تا روز سه شنبه این سودها واریز شوند.

وی گفت: باقی شرکت ها سود سهام عدالت خود را پرداخت کردند. اکنون ما در حال پیگیری برای واریزی سود از سوی شرکت هایی هستیم که تاکنون پرداخت نکردند.

عشقی ادامه داد: با برخی از شرکت ها توافق کردیم که طی امروز یا فردا سود مدنظر را پرداخت کنند. در صورت انجام، این امکان وجود دارد که برای روز شنبه یا یکشنبه هفته آتی سود باقیمانده واریز شود.

کدام شرکت‌ها سود خود را واریز نکردند؟

بیشترین سود نقدی پرداخت نشده به سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس بازمی‌گردد.

این شرکت‌ها به ترتیب مبلغی بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، ۶ هزار میلیارد تومان و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

سود سهام عدالت مرحله دوم چه میزان است؟

در خصوص میزان سود سهام عدالت مرحله دوم می توان به گفته های رئیس سازمان خصوصی سازی رجوع کرد.

در مرحله نخست، دارندگان سهام عدالت ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان دریافت کردند. افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی سهام‌عدالت در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

آنگونه که پیش‌تر رئیس سازمان خصوصی سازی عنوان کرده بود، مجموع سود سهام‌عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

در مرحله اول حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سود به سهامداران‌عدالت در اوایل پاییز پرداخت شد.

بنابراین سود سهام عدالت در مرحله دوم همانند مرحله اول خواهد بود که تا پایان اسفند به حساب مشمولین واریز خواهد شد.

شرط واریز سود مرحله دوم چیست؟

کته ای که باید سهامداران عدالت در نظر داشته باشند که واریز سود منوط به ثبت نام در سامانه سجام است. مشمولان باید ضمن ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، شماره شبای بانکی معتبر را در آن ثبت کنند. برای ورود به سامانه سجام کلیک کنید.

مشمولان همچنین می توانند شماره شبای معتبر خود را در سایت sahamedalat.ir در فرآیند دریافت سود سهام در مراحل بعدی قرار بگیرند.

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 341296
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا