سود شرکت های بورسی روی هوا؛

واریز سود سهام عدالت به مرحله سوم کشیده می شود؟

در حالی که رئیس سازمان بورس گفته بود که شرکت‌ها تا روز سه شنبه سود سهام عدالت را واریز خواهند کرد که همچنان این موضوع عملی نشده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود؟ این پرسشی است که طی دو هفته گذشته پاسخ‌های مختلفی به آن داده شده است.


مشکل اصلی این است که چند شرکت بورسی که سود سنواتی سال ۱۴۰۰ را پرداخت نکرده‌اند. اتفاقا این شرکت‌ها سهم بالایی در سود سهام عدالت دارند. آنگونه که گفته می شود از ۳۰ هزار میلیارد تومان سود مرحله دوم،‌ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان مربوط به سود تنها سه شرکت است.

این در شرایطی است که سازمان خصوصی سازی امروز اعلام کرد که علاوه بر سود شرکت‌های بورسی،‌ سود شرکت‌های غیر بورسی هم پرداخت خواهد شد.

بورسی ها هنوز پول سهام عدالت را ندادند

در این شرایط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص پرداخت سود سهام عدالت اطلاعیه را منتشر کرده است. در این اطلاعیه عنوان شده که همچنان برخی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند.

آنگونه که در این اطلاعیه آمده هنوز ۸ شرکت سود سهام عدالت را پرداخت نکردند. فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو، فجر انرژی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد آلیاژی ایران، گروه مپنا و صنایع سیمان دشتستان شرکت ها اشاره شده در این اطلاعیه هستند.

این در حالی است رئیس سازمان بورس پیش از این گفته بود با رایزنی‌های انجام شده، این شرکت‌ها تا روز سه شنبه سود سنواتی سال ۱۴۰۰ را پرداخت خواهند کرد. عشقی گفته بود که سود مرحله دوم شنبه و یکشنبه هفته آینده به حساب سهامداران عدالت واریز می شود.

۸۰ درصد سود سهام‌عدالت مرحله دوم حاضر است

در این اطلاعیه تاکید شده که ۸۰ درصد از سود سهام عدالت مربوط به مرحله دوم آماده است. اگر شرکت‌های اشاره شده مبالغ خود را واریز کنند،‌ سود مرحله دوم سهام‌عدالت به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

این در حالی است که اوایل دی معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی گفته بود: ما منتظر واریز سود شرکت های بورسی هستیم. هر زمان این شرکت ها سودهایشان را واریز کنند، دو سه هفته بعد ما سودهای سهام عدالت را واریز می کنیم.

حالا پرسش این است که در حالی تنها چند روز به پایان سال باقی مانده و عملا سه روزکاری پیش رو است،‌چگونه سود سهام‌عدالت واریز خواهد شد؟ آیا قرار است که واریز سود سه مرحله ای شود.

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 341792
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

  1. این چه سهام عدالتیه که با بی عدالتی ماها دریافتش نمیکنیم مگه ما چه گناهی کردیم که نمیتونیم ثبت نام کنیم؟جامانده ها وقتی وجود دارن یعنی سهام بی عدالته این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا