تعارض منافع اقتصادی برخی با قانون مالیات بر عایدی سرمایه

جهان صنعت نیوز|  نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت اعمال سیاست های مالیاتی برای ساماندهی بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی به دلیل نبود نظارت کافی دولت و وزارت راه و شهرسازی، بازار غیرمولد در حوزه مسکن فعال شده و دلالان و سوداگران، نقدینگی را به سمت به این بازار هدایت کرده اند.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه با افزایش قیمت ها و هجوم مردم برای خرید مسکن، اکثر سوداگران قدرت بالای مالی پیدا کرده و این مسئله موجب شده که قیمت مسکن توسط آن ها تعیین شود.

وی تصریح کرد: امروز در بازار مسکن، سلاطینی وجود دارند که عملا قیمت مساکن در مناطق مختلف توسط آن ها تعیین می شود و هیچ دستگاه نظارتی با آن ها برخورد نمی کند.
علوی گفت: عده ای قلیلی در شرایط کنونی مشکلات بسیاری را برای بازار مسکن ایجاد کرده و این موضوع زمینه افزایش قیمت ها و در نهایت بروز رکود تورمی در بازار مسکن شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: یکی از مهم ترین ابزار برای کنترل بازار کنونی مسکن و مقابله با دلال بازی ها، تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است. در شرایط کنونی تعیین تکلیف این مسئله یکی از مطالبات به حق مردم است.

وی ادامه داد: امروز در بحث تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، تعارض منافع میان گروه ها و افراد ایجاد شده است، یعنی آنکه عده ای با تصویب و اجرای این قانون، منافع اقتصادی خود را در خطر می بینند، از این رو با این موضوع مخالفت می کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت قرار است در آینده ای نزدیک لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را برای تصویب به مجلس ارسال کند، از این رو با تصویب و اجرای این قانون، قطعا جلوی فعالیت سلاطین مسکن و ابرمالکان گرفته خواهد شد.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 34195
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا