رقم افزایش حقوق کارگران مشخص شد؟

جلسه شورای عالی کار که از صبح امروز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده در حال برگزاری است و هنوز رقمی برای افزایش دستمزد کارگران در سال آینده تعیین نشده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سه ضلع جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت امروز با حضور سید صولت مرتضوی در جلسه شورای عالی کار حضور دارند و هنوز اعداد و ارقامی از سبد معیشت و حتی دستمزد کارگران برای سال آینده به صورت رسمی اعلام نشده است.


در این جلسه، مباحث جدی و فشرده با تاکید بر سه جانبه‌گری نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت بر روی رقم سبد معیشت و تعیین مزد کارگران صورت می‌گیرد.

توافق یا اجماعی بر روی اعداد و ارقام سبد معیشت و درصد مزد کارگران صورت نگرفته این در حالی است که در بعضی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اعداد سبد معیشت اعلام شده است که مورد تایید جامعه کارگری، کارفرمایی و حتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.

جلسه امروز شورای عالی کار تا زمانی که توافق و جمع‌بندی صورت نگیرد، به کار خود ادامه می‌دهد تا تصمیم کارشناسی و منطقی نسبت به دستمزد کارگران ارائه شود.

دستمزد کارگران برای سال آینده، طبق ماده ۴١ قانون کار، بر پایه نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و سبد معیشت تعیین می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اقتصاد کلان
شناسه : 342052
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا