خیز قیمت طلا برای فتح قله ۲۰۰۰ دلاری

قیمت طلا در معاملا امروز افزایش یافت و به علت بحران بانکی در آمریکا که سرمایه گذاران را به سوی این فلز گرانبهای امن سوق داده است، در حال ثبت بیشترین افزایش هفتگی از نیمه ماه نوامبر است. هر اونس طلا با 27.62 دلار افزایش 1947.14 دلار فروخته شد. طلا تا این زمان از این هفته 3.5 درصد افزایش ارزش ثبت کرده که در مسیر ثبت سومین هفته افزایشی متوالی قرار دارد. ریکاردو اونجلیستا، تحلیلگر ارشد اکتیو ترد گفت، طلا در این هفته از مبادلات به خاطر امنیت آن و تضعیف دلار سود برده است. وی افزود، تصمیم اروپایی ها برای افزایش نرخ بهره بر دلار تاثیر منفی داشت و باعث تقویت دلار شد. دلار طی هفته گذشته 0.5 درصد از ارزش خود را از دست داده است و این معنای تقویت ارزش طلاست زیرا سبب می شود تا قیمت این فلز گرانبها برای مالکان ارزهای دیگر ارزان تر شود. بانک مرکزی اروپایی در روز پنج شنبه با وجود بحران بانکی به وجود آمده، نرخ بهره را 0.50 درصد بالا برد تا سرعت سیاست های پولی انقباضی را به منظور مقابله با تورم افزایش دهد. ورشکستگی بانک سیلیکون ولی در آمریکا، بانک ها را در برابر نرخ بهره به شدت بالاتر آسیب پذیرتر کرده است؛ این در حالی که سقوط سهام بانک کردیت ایشو نیز بر آشفتگی بازار افزود. اونجلیستا افزود: «ما به دقت تصمیم فدرال رزرو در هفته آینده را رصد می کنیم که در حال حاضر احتمال افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره وجود دارد اما جالب خواهد بود که ببینیم پس از آن چه راهنمایی از جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) دریافت می کنیم.» طلا همواره در مواقع بی ثباتی اقتصادی به منبع امن سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود اما وقتی نرخ بهره بالا می رود، هزینه های نگهداری آن که دارایی بدون بهره است بالا می رود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، قیمت طلا در معاملا امروز افزایش یافت. به علت بحران بانکی در آمریکا که سرمایه گذاران را به سوی این فلز گرانبهای امن سوق داده است، در حال ثبت بیشترین افزایش هفتگی از نیمه ماه نوامبر است.


قیمت طلا با ۲۷.۶۲ دلار افزایش ۱۹۴۷.۱۴ دلار فروخته شد. طلا تا این زمان از این هفته  ۳.۵ درصد افزایش ارزش ثبت کرده که در مسیر ثبت سومین هفته افزایشی متوالی قرار دارد.

ریکاردو اونجلیستا، تحلیلگر ارشد اکتیو ترد گفت، طلا در این هفته از مبادلات به خاطر امنیت آن و تضعیف دلار سود برده است.

وی افزود، تصمیم اروپایی ها برای افزایش نرخ بهره بر دلار تاثیر منفی داشت و باعث تقویت دلار شد.

دلار طی هفته گذشته ۰.۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است و این معنای تقویت ارزش طلاست زیرا سبب می شود تا قیمت این فلز گرانبها برای مالکان ارزهای دیگر ارزان تر شود.

بانک مرکزی اروپایی در روز پنج شنبه با وجود بحران بانکی به وجود آمده،  نرخ بهره را ۰.۵۰ درصد بالا برد تا سرعت سیاست های پولی انقباضی را به منظور مقابله با تورم افزایش دهد.

ورشکستگی بانک سیلیکون ولی در آمریکا، بانک ها را در برابر نرخ بهره به شدت بالاتر آسیب پذیرتر کرده است؛ این در حالی که سقوط سهام بانک کردیت ایشو نیز بر آشفتگی بازار افزود.

اونجلیستا افزود: «ما به دقت تصمیم فدرال رزرو در هفته آینده را رصد می کنیم که در حال حاضر احتمال افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره وجود دارد اما جالب خواهد بود که ببینیم پس از آن چه راهنمایی از جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) دریافت می کنیم.»

طلا همواره در مواقع بی ثباتی اقتصادی به منبع امن سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود اما وقتی نرخ بهره بالا می رود، هزینه های نگهداری آن که دارایی بدون بهره است بالا می رود.

طلا و ارز
شناسه : 342066
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا