بانک مرکزی خبر داد؛

تسهیلات پرداختی بانک‌ها امسال ۳۸ درصد افزایش یافت

تسهیلات پرداختی بانک‌ها در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۶۶۹۳.۹ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مبلغ ۱۰۱۳۲.۸ هزار میلیارد ریال (معادل ۳۸.۱ درصد) افزایش داشته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: از بانک مرکزی؛ از کل تسهیلات پرداختی، مبلغ ۳۰۵۹۵.۰ هزار میلیارد ریال معادل ۸۳.۴ درصد به صاحبان کسب و کار (حقوقی و غیرحقوقی) و ۶۰۹۸.۸ هزار میلیارد ریال معادل ۱۶.۶ درصد به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) تعلق گرفته است.


سهم تسهیلات‌پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی ۱۱ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۹۵۵.۲ هزار میلیارد ریال معادل ۷۵.۰ درصد کل تسهیلات‌پرداختی به صاحبان کسب و کار است. همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب خرید کالای شخصی توسط مصرف کننده نهایی (خانوار) مبلغ ۲۶۹۳.۸ هزار میلیارد ریال معادل ۴۴.۲ درصد از کل تسهیلات‌پرداختی به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) است.

سهم تسهیلات‌پرداختی برای تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۱۱ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ معادل ۸۵۳۵.۲ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۳۷.۲ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش های اقتصادی (مبلغ ۲۲۹۵۵.۲ هزار میلیارد ریال) می‌باشد. ملاحظه می‌شود از ۱۰۹۲۰.۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۷۸.۲ درصد آن (مبلغ ۸۵۳۵.۲ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

اقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 342152
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا