ثبت نام خرید خودروهای وارداتی آغاز شد + جزئیات

بر اساس اعلام مدیر طرح واردات خودرو، از آغاز ثبت نام برای خرید حدود ۱۱۰۰ دستگاه عرضه شده در مرحله اول خبر داد. در این مرحله دو مدل چانگان با قیمت علی‌الحساب ۸۵۰ و ۹۰۰ میلیون عرضه شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودرو گفت: سامانه عرضه خودروهای وارداتی اکنون باز شده است. متقاضیان واجد شرایط می توانند با مراجعه به این سامانه می توانند نسبت به ثبت نام برای خودروهای مورد نظر اقدام کنند.

کدام خودروهای وارداتی عرضه شدند؟

مدیر طرح واردات خودرو ادامه داد: در این دوره ۱۱۰۸ دستگاه چانگان CS35 Plus تیپ ۳ و تیپ ۲ عرضه شده است. افراد می توانند نسبت به انتخاب دو اولویت اقدام کنند.

از این تعداد ۲۴۰ دستگاه چانگان تیپ ۲ خواهد بود. زمان تحویل نیز حداکثر سه ماهه در نظر گرفته شده است. قیمت علی‌الحساب درب خروج چانگان تیپ ۲، ۸۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.

تعداد عرضه خودروی چانگان تیپ ۳ در این مرحله نیز برابر با ۸۶۸ دستگاه است. همانند نوع تیپ دو، این خودرو نیز طی سه ماه آینده تحوبل خریداران می شود. قیمت علی الحساب درب خروج گمرک چانگان تیپ ۳ برابر با ۹۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

البته باید توجه داشت که قیمت نهایی خودروها مطابق رویه های جاری پس از ارسال دعوتنامه و با احتساب همه هزینه ها مشخص خواهد شد. این هزینه ها عبارتند ازهزینه قطعی واردات، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودرو، بیمه شخص ثالث ،کرایه حمل و سایر عوارض قانونی.

نکاتی که باید هنگام ثبت نام خرید خودروهای وارداتی بدانیم

آنگونه که ضیغمی گفته است،‌ سامانه خرید خودروهای وارداتی به مدت ۱۰ روز برای ثبت نام در دسترس خواهد بود. همچنین زمان ثبت درخواست تاثیری در اولویت تخصیص خودرو ندارد.

در صورتی که افراد هنگام ورود به سامانه با مشکل روبرو می شوند باید گزینه فراموشی رمز را بزنند تا رمز عبور برای آنها ارسال شود.

به گفته ضیغمی در این مرحله ۱۲۰ هزار متقاضی برای خرید خودرو وارداتی ثبت نام کرده بودند. با این وجود تنها ۳۴ هزار نفر شرایط لازم را برای خرید خودروی وارداتی اخذ کرده‌اند.

ثبت نام پس از عقد قرارداد متقاضی با شرکت واردکننده و تسویه حساب، قطعی خواهد شد.

انتخاب رنگ خودرو بر اساس اولویت فرد متقاضی در سامانه است. در صورتی که متقاضی با اولویت بالاتر خودرو عرضه شده را انتخاب نکند، اولویت وی حفظ خواهد شد.

همچنین متقاضیان می توانند در زمان تخصیص خودرو در سامانه نسبت به انصراف از انتخاب خودرو (بدون جریمه) اقدام کنند. انصراف از خرید خودرو پس از عقد قرارداد با شرکت واردکننده مشمول جریمه(مطابق قانون) و از بین رفتن اولویت تخصیص خودرو خواهد شد.

افراد برای خرید خودروهای وارداتی باید به این سامانه saleauto.ir مراجعه کنند.

خودرو
شناسه : 342424
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. متاسفانه ثبت نام یکپارچه ایران خودرو با هزاران مشکل روبرو هست و هیچ مسئولی احساس مسئولیت نکرد و مشکلی را حل نکردند بلکه اساسا دغل کاری و فریب کاری و بازی با مردم و سواستفاده از پول مردم بود امکان ثبت نام طی ۷۲ ساعت برای خودم و دیگر دوستانم مهیا نشد
    چطور امکان پذیر هست پول های خودمان را از یکی و دو ماه قبل در حساب وکالتی کرده باشیم ولی امکان ثبت نام در هرمرحله ای ممکن نشود تماما اشکال و ایراد بود و حالا نیز خیلی شفاف می گویند فرصت ۳ روزه تمام شو والسلام خجالتی و بر عرضگی حد و حدودی دارد این مسئولین بی عرضه و خائن و ناتوان تا زمانی که در راس امور باشند اوضاع هر روز بدتر وبدتر خواهدشد و کسی نیز پاسخگو نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا