گشایش ارزی بعدی از عراق می آید

رئیس بانک مرکزی با بیان دستاوردهای سفر به عراق، تاکید کرد که سال آینده با گشایش‌های ارزی شکل گرفته بازار ارز نیما و مبادله شرایط بهتری را تجربه خواهند کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی همراه با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق سفر کرد. فرزین گفت: در این سفر ملاقات خوب و مؤثری با نخست‌وزیر عراق داشتیم.  قبلاً هم رئیس جمهور با وی صحبت‌ کرده بود که موجب شد آقای سودانی» دستورهای خوبی به رئیس کل بانک مرکزی بدهد.


رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد که گشایش های ارزی شکل گرفته در سفر به امارات و عراق، منجر می شود که سال آینده وضعیت بازار ارز نیما و مبادله بهتر شود.

فرزین بیان کرد در سفر به عراق جلسه ای سه ساعته با رئیس بانک مرکزی و مدیرعامل بانک تجارت عراق داشته است. او ادامه داد بخش زیادی از کالاهای اساسی وارداتی کشور از منابع حاصل از نفت و گازی که در عراق است، ‌شکل می گیرد. بنابراین برخی تاخیرهای به وجود آمده از این حوزه منجر شد که بسیاری از کشتی های حامل کالاهای اساسی با مشکل مواجه شوند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دستور کار اصلی جلسات ما تسریع در پرداخت‌ها بود که دستور لازم در این زمینه صادر شد. دستور پرداخت جدیدی هم ارائه کردیم که قرار شد دوستان عراقی موضوع را با سرعت پیگیری کنند.

فرزین افزود: برای اطمینان خاطر از انجام توافقات قرار شد جلسات مستمری با مسئولان بانک مرکزی عراق برای پیگیری کارها داشته باشیم و دو نفر هم در بانک مستقر شدند که روزانه موضوعات را پیگیری کنند تا ان‌شاءالله مسائل و مشکلات تجار ما که کالاهای اساسی وارد کرده‌اند، به سرعت برطرف شود.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان با تبریک فرارسیدن سال نو، خاطر نشان کرد: با گشایشی که در جریان توافقات انجام شده در سفر به امارات برای تسهیل مبادلات تجاری دو کشور با استفاده از ارز درهم به وجود آمد و همچنین گشایش جدیدی که در عراق به وجود می‌آید، حتماً عملکرد بازار نیما و بازار مبادله ارز در روزهای پس از سال جدید را بهتر خواهید دید.

منبع: ایرنا

اقتصاد کلانطلا و ارز
شناسه : 342605
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا