رکورد زندگی زیر آب در شرف شکسته شدن

یک استاد دانشگاه آمریکایی قصد دارد با ۱۰۰ روز تحمل فشارهای شدید، رکورد زندگی زیر آب را بشکند. البته برای اینکار نیز امکانات خاصی فراهم خواهد شد.



به گزارش جهان صنعت نیوز، در حال حاضر رکورد زندگی زیر آب ۷۳ روز است و حالا یک فرد ۵۵ ساله می‌خواهد این رکورد را با اختلاف بسیار بالایی بشکند. وی ۲۸ سال به‌عنوان افسر نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده بود و در طول مدت نیز ضربه مغزی بسیاری از همکاران خود را از نزدیک دید. همین نیز سبب شد که پس از بازنشستگی در سال ۲۰۱۲ مدرک دکتری خود را دریافت کند.

تلاش مرد ۵۵ ساله برای شکستن رکورد زندگی در زیر آب

رکورد زندگی زیر آب

جوسف دیتوری نظریه جالبی هم برای اینکار در ذهن دارد. فشار هایپربریک می‌تواند باعث افزایش جریان خون در مغز شود. از طرفی مشاهده شده است که سلول‌ها در فشار زیاد در مدت ۵ روز دو برابر می‌شوند. به‌همین خاطر وی امیدوار است که اینکار بتواند راهی برای درمان افراد دچار ضربه مغزی ارائه دهد و یا با افزایش طول عمر انسان، جلوی بیماری‌های مرتبط با پیری را بگیرد.

البته هیچ فردی تاکنون به رکورد ۱۰۰ روز زندگی زیر آب نزدیک نشده است و به‌همین دلیل سلامتی دیتوری در زیر آب به‌طور مرتب ارزیابی خواهد شد و نحوه تاثیرگذاری فشار آب بر وی سنجیده می‌شود. وی در این مدت در عمق ۹ متری در یک اقامتگاه ۳۰ متر مربعی در جزیره کی‌لارگو خواهد بود. البته وی در این مدت برخی از فناوری‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را هم آزمایش خواهد کرد.

یکی از آنها یک نرم‌افزار نیازسنجی انسان است که می‌تواند هرگونه بیماری در بدن و داروی مربوط به آن را اعلام کند. دیتوری گمان می‌کند که درمان بسیاری از بیماری‌های بشر در جانوران ناشناخته اقیانوسی یافت خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که آیا این استاد دانشگاه می‌تواند رکورد زندگی زیر آب را به ۱۰۰ روز برساند یا میانه راه به‌خاطر فشار شدید جا می‌زند./گجت نیوز

خواندنی
شناسه : 342846
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا