ثبت نخستین روز هوای ناسالم در سال جدید

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۵ فروردین) با شاخص ۱۱۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز(۵ فروردین) با توجه به کاهش نسبی تندی باد همراه با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند.  

حاکمیت جو نسبتاً آرام تا ساعات پایانی شب و افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد ‌دور از انتظار نیست.  

طی روز یکشنبه (۶ فروردین) با کاهش تندی باد هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. افزایش نسبی تندی باد در طول روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد.  

با شکل‌گیری ناپایداری جوی تا اواخر وقت یکشنبه و وزش باد مؤثر از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت. 

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، میانگین کیفیت هوای تهران با آلاینده شاخص ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون هم‌اکنون ۱۱۳ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با آلاینده شاخص ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون، ۸۷ و در وضعیت قابل قبول بود. 

بر اساس این گزارش، پایتخت از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون سه روز «پاک» را تجربه کرده است./ایسنا

عمومی
شناسه : 343172
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا