ورود سامانه بارشی جدید به کشور

یکشنبه با ورود سامانه بارشی برخی نقاط کشور شاهد رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهند بود.


به گزارش جهان صنعت نیوز، یکشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بتدریج در کل نوار غربی کشور دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران مناطقی از استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان و یزد رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، کرمانشاه و شمال غرب فارس بارش شدت خواهد داشت در این مناطق رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد ریزش تگرگ انتظار می‌رود در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و شرق لرستان بارش بصورت برف است.

همچنین امروز در جنوب غرب، غرب کشور کاهش نسبی دما حدود ۵ تا ۷ درجه رخ می‌دهد. دوشنبه این سامانه بجز استان سیستان و بلوچستان و شرق خراسان رضوی در سایر مناطق کشور فعال است.

در شمال خوزستان ایلام، کرمانشاه و غرب کردستان بارش شدت خواهد داشت. سه شنبه نیز در کل کشور ابرناکی و بارش انتظار می‌رود بتدریج بعد از ظهر در نیمه غربی کشور مقدار بارندگی کاهش یافته و دما در این مناطق افزایش خواهد یافت.

چهارشنبه فقط در نیمه شرقی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود. در مرکز و نوار شرقی کشور جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود و این سامانه بتدریج از کشور خارج می‌شود.

در دامنه‌های جنوبی البرز سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش موقتی دما همراه با وزش باد انتظار می‌رود.

همچنین با عبور موج دیگری از شمال غرب کشور در مناطقی از استان‌های کردستان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر رگبار پراکنده و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

پنجشنبه علاوه بر استان‌های واقع در شمال غرب با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در اردبیل، گیلان و مازندران نیز آغاز می‌شود

جمعه در گیلان، مازندران، گلستان خراسان شمالی خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز بارش پیش بینی می‌شود.

بعد از ظهر یکشنبه و روز دوشنبه شمال و مرکز خلیج فارس و سه شنبه نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است./باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن
شناسه : 343258
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا