وام مسکن مهر به مسکن ملی با سود ۲۳ درصد تغییر کرد

با اعلام سرپرست بانک مسکن وام مسکن مهر باقی مانده با نرخ ۲۳ درصد پرداخت خواهد شد. این موضوع در قالب انتقال به طرح مسکن ملی صورت می گیرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آنگونه که سرپرست بانک مسکن اعلام کرده، تسهیلات باقی مانده مسکن مهر در قالب وام مسکن ملی پرداخت می‌شود. سود وام مسکن‌ملی نیز ۲۳ درصد خواهد بود.

علی عسکری بیان کرد: ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر سال گذشته در دستور تکمیل قرار گرفت. از این تعداد پیشرفت فیزیکی حدود ۹۵ هزار واحد به بیش از ۷۵ درصد رسیده است.

بر اساس گفته های سرپرست بانک مسکن واحدهای مسکونی مهر که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، در اولویت پرداخت تسهیلات هستند. در حقیقت این واحدها به طرح مسکن‌ملی منتقل می‌شوند.

چرا مسکن مهر به مسکن ملی تبدیل شد؟

سقف تسهیلات مسکن‌مهر کفاف اتمام پروژه های باقی مانده را نمی‌دهد. این دلیلی است که به گفته سرپرست بانک مسکن منجر شده تا واحدهای مسکن‌ مهر به مسکن‌ملی منتقل شوند. در این شرایط مالکان مسکن مهر مابه‌التفاوت تسهیلات را با دریافت وام نهضت ملی‌مسکن پرداخت کنند.

 بدین ترتیب پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر در قالب نهضت ملی مسکن زودتر به سرانجام برسد و تکمیل شود.

عسکری تصریح کرد: بخشی از تسهیلاتی که بانک مسکن در سال گذشته پرداخت کرد در حوزه تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر بود.

کدام واحدهای مسکن‌مهر آماده می شوند؟

بر اساس پیش بینی سرپرست بانک مسکن واحدهای مسکن مهر که به مسکن ملی منتقل شدند، تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهند شد. بانک مسکن تعهد دارد تا تامین مالی واحدهای باقیمانده مسکن‌مهر هرکدام که قراردادهایشان به نهضت ملی مسکن منتقل می‌شود را انجام دهد تا این کار هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

شایان ذکر است که رئیس اداره کل اعتبارات بانک مسکن سال گذشته خبر از افزایش سود وام مسکن‌ملی داده بود. سعید رضاکوهی بهمن ماه سال گذشته گفته بود که بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۱۸ به ۲۳ درصد در قرارداد‌های جدید رسیده است. همچنین اقساط قرارداهای جدید، با نرخ جدید سود بانکی تعیین می‌شود.

مسکن
شناسه : 343338
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا