رییس پلیس راه کشور پاسخ داد؛

دلیل اصلی تصادفات جاده ای چیست؟

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه طی نوروز سال جاری ۴۷۰ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای جان باخته اند، گفت: ۶۵ درصد سوانح ناشی از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سردار حسن مؤمنی ظهر با بیان اینکه در موج اول تعطیلات نوروزی سال جاری ۴۷۰ نفر بر اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست دادند، ابراز داشت: ۶۵ درصد این تصادفات از تخطی سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی شده است.

وی ضمن بیان اینکه طی پنج روز نخست سال جاری دو هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی مجروح و مصدوم شدند، افزود: گاهی اثر این تصادفات تا پایان عمر گریبان گیر فرد و خانواده می‌شود لذا برای پیشگیری از این اتفاقات تلخ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به همگان توصیه می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور ضمن بیان اینکه ۲۶۲ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی طی این پنج روز به ثبت رسیده است، ابراز داشت: این آمار به نسبت سال قبل رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مؤمنی ضمن بیان اینکه تردد در محورهای مواصلاتی پرحجم و روان است، تصریح کرد: تنها در محورهای شمالی هراز، چالوس و قزوین-رشت ترافیک سنگین به چشم می‌خورد لذا از رانندگان درخواست داریم سفر خود را مدیریت کرده و بازگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی افزود: در اکثر محورها جو آب و هوایی بارانی است که همین امر آمار تصادفات را افزایش خواهد داد لذا رعایت سرعت و فاصله طولی مناسب می‌تواند از این پیشامدهای تلخ و جبران ناپذیر پیشگیری کند.

منبع: مهر

حوادث
شناسه : 343382
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا