این مکان تاریخی در نوروز رکورددار تعداد بازدید کننده شد

مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: «تخت جمشید» در نوروز ۱۴۰۲ پربازدیدکننده‌ترین پایگاه میراث جهانی ایران معرفی شد. پایگاه‌های میراث جهانی میدان امام اصفهان، باغ فین کاشان و پاسارگاد به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رضا سامه با پایان فعالیت نوروزی پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، از وضعیت بازدید این پایگاه‌ها گزارشی ارائه کرد و گفت: پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه و خراسان رضوی به ترتیب پنج استان برتر به لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده هستند.


او افزود: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و ۴۹ نفر بیشترین بازدیدکننده را داشته است. پس از آن به ترتیب، مجموعه میراث جهانی میدان امام(ره)، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد قرار دارند.

مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در ادامه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در نوروز اشاره کرد و گفت: برگزاری آئین‌های دیرین با رویکردهای نوین و برنامه‌های ویژه نوروز در بیش از یکصد پایگاه میراث ملی و جهانی، تا آن اندازه وسیع و گسترده بوده است که در قالب برنامه‌ها و فعالیتهای فرهنگی پیش از نوروز و برنامه و فعالیتهای فرهنگی و نوروزی دسته‌بندی شده است.

منبع:‌ ایسنا

عمومی
شناسه : 344306
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا