پایگاه خبری آمریکایی: ایران و آمریکا توافق موقت می کنند

یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت که دولت آمریکا طی هفته‌های گذشته پیشنهاد توافق موقت با ایران را با متحدان خود مطرح کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، پایگاه خبری اکسیوس در گزارشی به نقل از ده مقام صهیونیستی، دپیلمات‌های غربی و هم‌چنین متخصصان مطلع آمریکایی نوشت که دولت بایدن طرح توافق موقت با ایران که موجب رفع برخی از تحریم‌ها در ازای توقف بخش‌های از برنامه هسته‌ای ایران می‌شود را با شرکای اروپایی و صهیونیستی خود مطرح کرده است.

اکسیوس در ادامه نوشت که این رویکرد جدید آمریکا نمایانگر نگرانی آمریکا از تحولات اخیر برنامه هسته‌ای ایران است.

به گفته این منابع، دولت بایدن بررسی این طرح را در ماه ژانویه (دی – بهمن) آغاز و آن را در ماه فوریه (بهمن – اسفند) با اسرائیل و تروئیکای اروپایی مطرح کرده است.

یک مقام صهیونیستی و هم‌چنین یک دیپلمات غربی مدعی شده‌اند که ایران از گفت‌وگوهای آمریکا اطلاع دارد و تاکنون این ایده را رد نکرده است.

کاخ سفید درخصوص شایعات مرتبط به گفت‌وگوهای دیپلماتیک اظهارنظر نمی‌کند

به نوشته اکسیوس، وزارت خارجه ایران به درخواست این پایگاه خبری برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.

یک مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید به پایگاه خبری اکسیوس گفت که رئیس‌جمهور بایدن “به اطمینان حاصل کردن از عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای متعهد است و هم‌چنان باور دارد که دیپماسی بهترین راه برای رسیدن به این هدف می‌باشد”.

وی در ادامه عنوان کرد که این دولت برای تمامی گزینه‌ها آماده می‌شود و همکاری کاملی با شرکا و متحدانش ازجمله اسرائیل دارد.

این مقام هم‌چنین تصریح کرد که کاخ سفید “درخصوص شایعات مرتبط به گفت‌وگوهای دیپلماتیک اظهارنظر نمی‌کند و تنها هشدار می‌دهد که تقریبا تمامی شایعات این چنینی غلط هستند”.

منبع: ایسنا

سیاسی
شناسه : 344343
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا