در صورت پیگیری دولت؛

واردات خودروی کارکرده دوباره به جریان می‌افتد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت که موضوع واردات خودروهای کار کرده با عمر کمتر از پنج سال از طریق هیات دولت پیگیری شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری گفت: نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ مصوبه‌ای در موضوع واردات خودروهایی با عمر کمتر از پنج سال داشتند که مورد ایراد شورای نگهبان قرار نگرفت. منتهی به دلیل ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص این مصوبه از لایحه بودجه حذف شد. محدودیت زمانی برای پیگیری این موضوع در صحن مجمع تشخیص هم وجود نداشت.

وی افزود: مسئله اصلی در موضوع خودرو آن است که عرضه و تقاضا برابر نیست و باید این مشکل را حل کرد. با واردات خودرو عرضه به اندازه نیاز بازار تامین می‌شد و وضعیت سامان پیدا می‌کرد. موضوع واردات هم مربوط به خودروهایی با عمر کمتر از پنج سال بود. با این کار عطش بازار گرفته شده و ارز بری هم داشت، همچنین تنوع در بازار، توسعه حمل و نقل، تنظیم بازار و کاهش آلودگی هوا را شاهد می‌بودیم.

پژمانفر افزود: بر این اساس از هیات دولت درخواست دارم که موضوع واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از پنج سال را مطرح کند که این آمادگی در وزارت صنعت، معدن، تجارت هم وجود دارد.

عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون اصل ۹۰ با توجه به اینکه بر همه دستگاه‌ها اشراف دارد می‌تواند دستگاه مربوطه را دعوت کرده و این موضوع را پیگیری کند./ایسنا

خودرو
شناسه : 344472
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا