عضو کمیته مقابله با کرونا؛

هشدار نسبت به ورود جدیدترین سویه کووید۱۹ به کشور

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا XBB۵۱ را جدیدترین سویه کرونا معرفی کرد و گفت: هرچند که هنوز در ایران گزارشی از مشاهده آن نداشتیم، اما لازم است حساسیت و مراقبت‌های خود را افزایش دهیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، دکتر سید احمد طباطبایی درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: متاسفانه اکنون نسبت به نیمه دوم اسفند ۱۴۰۱ تعداد مبتلایان به بیماری افزایش یافته است و این موضوع حتی در رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور هم مشهود است؛ چنانچه تعداد شهرهای نارنجی و قرمز افزایش یافته است.  


وی افزود: هرچند که تعداد فعلی بیماران در مقایسه با آمار موج‌های قبلی نظیر موج دلتا افزایش چندانی نداشته است، اما در مقایسه با روزهای پاییز سال قبل و روزهایی که حتی یک فوتی کرونایی هم گزارش نمی‌شد، آمار فعلی قابل توجه است.  

او یکی از دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا را بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواند و ادامه داد: دست دادن، روبوسی، در آغوش گرفتن، عدم استفاده از ماسک، تجمع در اماکن سربسته و شرکت در میهمانی‌های عید نوروز و… مواردی هستند که می‌توانستند سبب گسترش بیماری از فردی به فرد دیگر شوند.

این عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا تاکید کرد: رسیدن به این باور که باید با کرونا زندگی کنیم بسیار مهم است و مردم باید این مهم را مد نظر قرار دهند. هرچند که شاید دیگر نیاز به محدودیت‌های سخت نباشد اما خود افراد باید رعایت کنند.  

طباطبایی افزود: از سوی دیگر در دنیا شیوع سویه‌های جدیدتری از کرونا مانند XBB۵۱ که از خانواده اومیکرون است گزارش شده است هرچند که هنوز در ایران گزارشی از مشاهده آن نداشتیم اما لازم است حساسیت و مراقبت‌های خود را افزایش دهیم.  

وی با اشاره به تداوم روند افزایشی بروز کرونا در کشور، اظهار کرد: برآورد اولیه حکایت از ادامه همین روند فعلی تا پایان فروردین ماه داشت اما ممکن است مجددا با مسافرت‌ها و رفت و آمدهای تعطیلات عید فطر و عدم رعایت مردم، روند افزایشی ادامه‌دار شود.  

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، ادامه داد: با افزایش تعداد مبتلایان کرونا هم عوارض بیماری و هم مرگ‌ومیر ناشی از آن افزایش می‌یابد. البته عوارض کرونا در مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای بسیار بارزتر است. سیر بروز علائم کرونا هنوز هم مانند گذشته مشابه سرماخوردگی است.  

عمومی
شناسه : 345119
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا