برای ۱۵۰ هزار نفر سود مرحله دوم واریز نشد؛

سود سهام عدالت را چگونه پیگیری کنیم؟

سود سهام عدالت مرحله دوم برای ۱۵۰ هزار نفر از مشمولین واریز نشده است. مشکلات حساب بانکی دلیل اصلی عدم وازیر عنوان شده‌است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، اواخر اسفندماه سال گذشته و پس از حواشی بسیاری، بالاخره مرحله سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ به حساب مشمولین واریز شد. مرحله نخست سود سهام عدالت روز سی ام آذرماه امسال به حساب سهامداران واریز شده بود.

سود سهام‌عدالت مربوط به شرکت‌های بورسی برای سهامداران عدالت ۴۵۲ هزار تومانی برابر با ۶۱۳ هزار تومان بود. این رقم برای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت برابر با ۶۶۷ هزار تومان بود. همچنین سود سهامداران عدالت ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی نیز به ترتیب برابر با ۷۲۱ هزار تومان و یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان تعیین شده بود.

نکته مهم در این مرحله واریز سود شرکت‌های غیربورسی بود. بر اساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی، در مرحله دوم سود ۱۳ شرکت غیربورسی سهام‌عدالت نیز به حساب مشمولان واریز شد.

برای چند نفر سود سهام عدالت مرحله دوم واریز نشده است؟

آنگونه که مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفته،‌ حدود ۱۵۰ هزار نفر سود سهام عدالت را دریافت نکردند.

 شماره شبای اشتباه یا نامعتبر، مسدود بودن حساب بانکی، راکد بودن حساب بانکی، مشترک بودن حساب بانکی از مهم‌ترین دلایل عدم واریز سود سهام عنوان شده است. همچنین سود سهام برای حساب‌های بلندمدت و حساب‌ ارزی نیز وازیر نشده است.

اگر سود مرحله دوم واریز نشده است، چه کنیم؟

افرادی که سود سهام‌عدالت را دریافت نکرده‌اند باید به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) مراجعه  کنند. یا شماره شبای معتبر خود را در سایت sahamedalat.ir وارد کنند. پس از این مرحله است که سود سهام عدالت واریز می‌شود.

البته در خصوص تاریخ واریز سود پس از اصلاح اطلاعات بانکی اطلاع رسانی نشده است و باید منتظر ماند تا تاریخ واریز سود سهام‌عدالت از سوی سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام شود.

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 345189
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا