۵۰۰ هزار قالیباف به جای بیمه تامین اجتماعی،‌ بیمه اجتماعی می شوند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با اشاره به جزئیات بیمه اجتماعی قالیبافان از وجود ۵۰۰ هزار بافنده در صف انتظار بیمه خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این تعداد تا پایان امسال تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر قرار گیرند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، با اشاره به آمار قالیبافان بیمه شده در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی داریم و حداقل دوبرابر این رقم یعنی ۵۰۰ هزار نفر در صف انتظار بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که متاسفانه به دلیل عدم حمایت و عدم تامین منابع برای پوشش قالیبافان نتوانستند از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی افزود: امیدواریم که تا پایان سال ۵۰۰ هزار بافنده‌ای که در صف انتظار قرار دارند تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر قرار بدهیم و درصدد هستیم که در تمام شهرها و روستاها مکانیسم کارگزاری بیمه قالیبافان به صورت حضوری نیز انجام شود و نماینده اتحادیه جهت ثبت نام حضور داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف تنها راه برای بیمه قالیبافان را پرداخت حق بیمه صندوق روستاییان و عشایر دانست و گفت: اگر بافندگان بخواهند خود را بیمه خویش فرمایی کنند باید ماهیانه ۱.۵ میلیون تومان بابت بیمه پرداخت کنند در حالی که مبلغ بیمه تامین اجتماعی پایین‌تر است ولی در تامین اجتماعی به دلیل نبود منابع کافی امکان بیمه قالیبافان وجود ندارد لذا بیمه اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر برای قالیبافان بهتر است چون مبلغ ۱.۵ میلیون تومان حق بیمه را برای کل یکسال می‌پردازند.

بهرامی با بیان اینکه مزیت بیمه اجتماعی از تامین اجتماعی برای کارگران بهتر است، گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر صندوقی جوان است و این ظرفیت را دارد که افراد بیشتری را جذب کند. در بیمه صندوق روستاییان و عشایر ۷۰ درصد مبلغ حق بیمه را دولت و ۳۰ درصد را بافنده می‌پردازد و برای کسانی که توانایی بیمه خویش فرمایی ندارند مطلوب‌تر است و در آینده از مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی می‌توانند استفاده کنند.

رئیس کمیسیون فرش، ‌ صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون جهت بهره‌مندی قالیبافان از بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند هم از طریق سایت اتحادیه تعاونی‌های فرش برای ثبت نام و بارگذاری مدارک خود اقدام کنند و هم می‌توانند مستقیما به اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف یا اتحادیه شهر و روستای خود مراجعه کنند و مدارک و مستنداتشان را به صورت فیزیکی ارائه دهند تا اتحادیه بارگذاری کند.

به گفته وی در حال حاضر ۱۷۰۰ تعاونی فرش در سطح کشور وجود دارد و چنانچه قالیبافان نتوانستند وارد سامانه شوند یا مدارک خود را بارگذاری کنند می‌توانند از طریق اتحادیه اقدام کنند./ایسنا

بانک و بیمه
شناسه : 345201
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا