سخنگوی شورای رقابت؛

قیمت جدید خودرو امروز اعلام می‌شود

قیمت خودرو امروز اعلام می شود؛ این آخرین خبر از مصوبه‌ای است که طی چند روز گذشته حواشی زیادی به همراه داشته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، افزایش قیمت خودرو با حواشی زیادی همراه شده است. هفته گذشته بالاخره پس از حدود بیش از یک ماه قیمت های جدید کارخانه ای خودرو در شورای رقابت به تصویب رسید. آنگونه که اعلام شده بود،‌ قیمت کارخانه ای خودروها به طور میانگین حدود ۳۰ درصد افزایش یافتند.

با این وجود از روز سه شنبه هفته گذشته، ‌اعلام قیمت‌های جدید میان وزارت صمت و شورای رقابت پاسکاری شد. وزارت صمت، شورای رقابت را متولی اعلام قیمت خودرو می‌دانست. شواری رقابت نیز وزارت صمت را مسئول این کار عنوان می‌کرد.

در حقیقت به نظر می‌رسد که نه شورای رقابت و نه وزارت صمت، هیچکدام نمی‌خواستند مسئولیت اعلام قیمت خودرو را برعهده بگیرند.

مخبر افزایش قیمت خودرو را وتو کرد

در نهایت نیز محمد مخبر،‌ معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای خواستار بازنگری در افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو شد. آنگونه که مخبر در این نامه عنوان کرده بود، افزایش یکباره قیمت‌ها می‌تواند منجر به تشدید تورم شود. لذا از شورای رقابت خواسته بود که افزایش قیمت خودرو به صورت مرحله صورت گیرد.

نامه ای که البته با واکنش شورای رقابت همراه شد. شورای رقابت اعلام کرد که یک نهاد فراقوه‌ای است و دولت نمی‌تواند در نحوه فعالیت آن دخالت داشته باشد.

همچنین اعلام شد که وزارت صمت می‌تواند قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت را تعدیل کند. در حقیقت شورا سقف افزایش قیمت خودرو را تعیین کرده است. با این وجود در صورت تعدیل افزایش قیمت، وزارت صمت باید زیان ناشی از آن را از محل اعتبارات دولت جبران کند.

قیمت‌های جدید خودرو امروز اعلام می‌شود

حالا سخنگوی شورای رقابت به باشگاه خبرنگاران گفته این نهاد به وظایف قانونی خود عمل کرده و تخلفی در خصوص عدم اطلاع رسانی انجام نداده‌است.

اسماعیل شجاعی گفت: اطلاع رسانی قیمت خودرو هم به دست وزارت صمت است نه شورای رقابت. هدف شورای رقابت حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است.

شجاعی ادامه داد: یکی از دلایل مخالفت ما هم در بحث موضوع بورس این است که به مصرف کننده زیان فوق العاده‌ای وارد می‌شد. ما در بورس کالا خودرو را به شکل مزایده می‌فروشیم که اصلا به نفع مصرف کننده تمام نمی‌شد.

او گفت: شورای رقابت نهاد قیمت‌گذار نیست و قیمت‌هایی که برای محصولات خودرو‌های تولیدی و مونتاژی در سازمان حمایت محاسبه شده و شورای رقابت به عنوان نهاد سیاست گذار آن را بررسی و تصویب می‌کند و جهت اجرا و اعلام عمومی به وزارت صمت ابلاغ می‌کند.

شجاعی تاکید کرد که نهایتا امروز قیمت خودرو‌ها اعلام خواهد شد.

خودرو
شناسه : 345206
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا