کاهش میانگین رشد اقتصاد جهانی به ۳ درصد؛

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رکود ۵ ساله اقتصاد جهانی

آنگونه که مدیرعامل صندوق بین المللی پول عنوان کرده پیش بینی رشد اقتصاد جهانی به کمترین میزان طی ۳۰ سال گذشته رسیده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصاد جهانی را برای پنج سال آینده حدود ۳ درصد پیش بینی کرده ‌است.

این پایین‌ترین پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصاد جهانی از سال ۱۹۹۰ محسوب می‌شود. همچنین باید توجه داشت که طی دو دهه گذشته میانگین رشد اقتصاد جهانی حدود ۳.۸ درصد بوده است. موضوعی که نشان از شرایط نه چندان مناسب اقتصاد جهانی در سال‌های آینده دارد.

مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول تاکید کرده است که این رشد اقتصادی امکان کاهش فقر و همچنین بهبود شرایط اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا را سخت تر خواهد کرد.

جورجیوا اظهار کرد که رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۲ به ۳.۴ درصد کاهش یافته است. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۱ که رشد اقتصادی برابر با ۶.۱ درصد بود، حاکی از کاهش حدود ۵۰ درصدی رشد اقتصادی است.

صندوق بین‌المللی پول بر این باور است که شرایط نه چندان مناسب رشد اقتصادی در سال جاری میلادی نیز ادامه پیدا کند. این در حالی است که پیش‌تر به نظر می رسید باتوجه به شرایط بازار کار، افزایش هزینه مصرف‌کننده در بیش‌تر کشورهای توسعه یافته و همچنین بهبود شرایط اقتصادی چین، سال ۲۰۲۳ متفاوت از سال گذشته میلادی باشد.

آنگونه که رئیس صندوق بین‌المللی پول عنوان کرده،‌ شرایط اقتصادهای پیشرفته که سیاست‌های انقباضی و افزایش نرخ بهره را در پیش گرفته‌اند نیز چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد به طور مشخص این صندوق پیش‌بینی کرده که رشد اقتصادی آمریکا و کشورهای منطقه یورو در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 345256
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا