با نگاهی به آگهی‌های املاک؛

با یک میلیارد هم می توان در تهران خانه خرید!

در شرایطی که قیمت مسکن سر به فلک گذاشته، همچنان می‌توان با یک میلیارد خانه خرید. خانه‌هایی که یا زیر زمین هستند و یا گاز و سند ندارند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، قیمت مسکن در تهران متری ۵ میلیون تومان بود. شاید باور این عدد سخت باشد. زمانی سخت تر هم می‌شود که بدانیم این قیمت مربوط به سال ۱۳۹۶ است؛ یعنی حدود ۶ سال پیش. در آن زمان با بودجه یک میلیارد تومانی می توانستید یک خانه ۲۰۰ متری در شهر تهران بر اساس میانگین قیمت‌ها بخرید. اما حالا در سال ۱۴۰۲ باور اینکه با این بودجه بتوان در تهران خانه بخرید دشوار است.

قیمت مسکن سانسور شده است

بر اساس آخرین داده‌های مرکز آمار میانگین قیمت مسکن شهر تهران در دی ماه سال گذشته به حدود ۵۵ میلیون تومان رسیده است. البته از آن زمان انتشار آمارهای رسمی قیمت مسکن متوقف شد. در این شرایط به نظر می‌رسد که با توجه به شرایط تورمی ماه‌های پایانی سال گذشته،‌ میانگین قیمت مسکن در شهر تهران مرز ۶۰ میلیون تومانی را رد کرده باشد.

در این شرایط اگر میانگین قیمت خانه در شهر تهران را ۶۰ میلیون در نظر بگیریم، با یک میلیارد تومان تنها می‌توان حدود ۱۷ متر خانه در تهران خرید.

در ادامه نگاهی به آگهی‌های املاک ثبت شده در برنامه دیوار می‌اندازیم تا ببنیم آیا با بودجه یک میلیاردی می توان در تهران خانه خرید.

با یک میلیارد خانه دار شوید!

اولین آگهی مربوط به سوئیت ۳۵ متری در شمیران نو بود. مالک قیمت هر مترمربع این واحد را حدود ۲۸ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان اعلام کرده بود. در توضیحات این آگهی آمده که۷۰ میلیون مستاجر نشسته است.

مورد بعدی یک واحد آپارتمان ۴۰ متری واقع در خانی آباد نو بود که قیمت متری ۲۵ میلیون تومان برای این واحد مسکونی در نظر گرفته شده بود.

زیرزمین ۳۰ متری واقع در شمیران نو که در توضیحات آن آمده که این واحد گاز ندارد، متری ۲۷ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان.

آگهی دیگر هم یک واحد آپارتمان ۵۳ متری در امامزاده حسن تهران بود که به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان تومان یعنی متری حدود ۱۶ ملیو تومان برای فروش گذاشته شده بود. البته با توجه به تاکید آگهی دهنده در توضیحات آن، گویا ارزش واقعی این ملک حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است ولی از آنجایی که صاحب این واحد بدهکار بوده و به پول نیاز دارد. حاضر به فروش زیر قیمت این واحد شده است!!

 زیرزمین ۳۵ متری درشمیران نو، میدان پاکدامن، قیمت هر متر ۱۹ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان که در مجموع می شود ۶۸۰میلیون تومان.

آپارتمان ۴۲متری دیگری در نعمت آباد، مرتضی گرد در لیست آگهی ها قرار داشت. قیمت هر متر آن ۱۵ میلیون و ۴۷۴هزار تومان و قیمت کل آن ۶۵۰ میلیون تومان بود. در توضیحات آن آمده است که این واحد گاز ندارد.

البته باید توجه داشت که بسیاری از ملک‌های مشاهده شده در این آگهی‌ها شرایط خاصی دارند. از نداشتن سند رسمی تا گاز! همین آگهی ها نشان می‌دهد خرید ملک در تهران با بودجه یک میلیارد تومان ممکن است اما شاید نتوان اسم خانه بر روی آن گذاشت

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 345485
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا