اقدامات لازم برای بازگشایی سفارت ایران در عربستان

طبق اعلام مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه هیات ایرانی تا اواخر این هفته به عربستان سفر خواهد کرد و در قالب دو هیأت جداگانه یکی در جده و دیگری در ریاض مستقر خواهند شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، علیرضا عنایتی روز یکشنبه در گفت‌وگویی گفت: رایزنی های مقدماتی با طرف سعودی صورت گرفته است.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه افزود: هیأت طرف ایرانی در وزارت امور خارجه مراحل نهایی خود را می‌گذراند، تمام کارهای اداری آن صورت گرفته است و پیش‌ بینی می شود تا اواخر هفته، این هیئت به عربستان سعودی عزیمت کند.

عنایتی ادامه داد: هیأت جمهوری اسلامی ایران در قالب دو هیأت جداگانه یکی در جده و دیگری در ریاض مستقر خواهند شد تا اقدامات لازم را برای ترمیم وضعیت و آمادگی برای بازگشایی سفارتخانه و کنسولگری ایران در عربستان انجام دهند.

پروازها از مبدا و به مقصد ایران و عربستان از سر گرفته شود

وی که در سفر وزیر امورخارجه به پکن و دیدار با مقامات سعودی حضور داشت، در خصوص توافق‌های صورت گرفته میان ایران و عربستان اظهار داشت: در موافقتنامه حمل و نقل هوایی میان دو طرف تاکید شده است که هیئت های فنی با یکدیگر گفتگو کنند تا این موافقتنامه را فعال کنند.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه گفت: بر این اساس مقرر شده است که پروازهای از مبدا و به مقصد ایران و عربستان از سر گرفته شود.

عنایتی ادامه داد: در واقع می توان این تفاهم را به معنی ایجاد یک ارتباط مردمی در مناسبات میان ایران و عربستان تفسیر و تبیین کرد.

منبع: ایرنا

سیاسی
شناسه : 345525
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا