بر اساس جدیدترین نظرسنجی ها؛

چرا وفاداری کاربران به iOS نسبت به اندروید بیشتر است؟

سیستم‌های عامل موبایل اندروید و iOS کاربران وفاداری دارند اما میزان وفاداری آنها متفاوت است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، اندروید و iOS دو سیستم عامل موبایل پرنفوذ در جهان هستند. هر دو پلتفرم میلیونها کاربر در سراسر جهان دارند و هر کدام ویژگیها و تجربه کاربری منحصر به فردی دارند. یکی از عوامل تعیین کننده موفقیت یک پلتفرم، وفاداری کاربران آن است. از این نظر، هم اندروید و هم iOS کاربران وفادار دارند اما میزان وفاداری متفاوت است.


شرکت تحقیقاتی Addictive Tips، به تازگی نظرسنجی انجام داده است که نشان می‌دهد کاربران iOS به میزان ۱۸ درصد بیشتر از کاربران اندروید وفادار هستند. این نشان می‌دهد که کاربران iOS در قیاس با کاربران اندروید هر برند اندرویدی، بیشتر به اپل وفادار می مانند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که نسل هزاره‌ (معمولا به‌ افرادی اطلاق می شود که بین دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ متولد شده‌اند)، در میان کاربران آیفون، بیشترین رضایت را از این گوشی دارند. مدیران کسب‌وکار با ۶۳ درصد از کارکنانی که از آیفون استفاده می‌کنند، با این گوشی به خوبی کنار می‌آیند و ۳۳ درصد بیشتر احتمال دارد به جای دستگاه‌های اندرویدی، از آیفون استفاده کنند. کاربران آیفون به طور متوسط ۱۵ روز در سال، بیشتر از کاربران اندروید به صفحه نمایش تلفن همراه خود نگاه می کنند.

این تحقیق همچنین یک موضوع جالب را برملا کرد: دو سوم از کاربران آیفون اظهار کردند که اگر توییتر در فروشگاه اپ استور اپل ممنوع شود، استفاده از اپل را متوقف خواهند کرد. تحقیق قبلی پایپر سندلر از نوجوانان آمریکایی نشان داد که ۸۷ درصد از آنها اکنون آیفون دارند. این گزارش مدعی شد که نرخ وفاداری حتی هشداردهنده است. در آینده، ۸۸ درصد از پاسخ دهندگان ادعا خواهند کرد که به مدلهای جدیدتر آیفون مهاجرت می کنندکه نسبت به یک دهه پیش، دو برابر شده است.

مطالعات متفاوت است

مطالعات نشان داده اند که هم اندروید و هم iOS کاربران وفادار دارند، اما میزان وفاداری ممکن است متفاوت باشد. طبق گزارش شرکت کانیسومر اینتلیجنس ریسرچ پارتنرز (CIRP)، کاربران iOS در آمریکا، از درجه بالاتری از وفاداری نسبت به کاربران اندروید برخوردارند. این گزارش حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۰، سیستم عامل iOS نرخ وفاداری ۹۳ درصد داشت و در مقابل، نرخ وفاداری اندروید ۸۸ درصد بود. این به معنای آن است است که درصد بیشتری از کاربران iOS در مقایسه با کاربران اندرویدی، هنگام خرید گوشی بعدی خود احتمالا به این پلتفرم وفادار هستند.

با این حال، شایان ذکر است که این آمار تنها مربوط به آمار  فقط یک منطقه خاص (ایالات متحده) و یک دوره خاص (۲۰۲۰) بوده است. همچنین مهم است که در نظر داشته باشید که وفاداری می تواند تحت تاثیر عوامل متعددی مانند ترجیح شخصی، وفاداری به برند، تجربه کاربر و یکپارچگی اکوسیستم قرار بگیرد.

اندروید در مقابل iOS

یکی از دلایلی که iOS نسبت به اندروید از درجه وفاداری بالاتر کاربرانش برخوردار است، این است که اکوسیستم یکپارچه تری دارد. اکوسیستم اپل به دلیل ادغام یکپارچه بین سخت افزار و نرم افزارش به خوبی شناخته شده است. به عنوان مثال، ویژگی‌هایی مانند ایردراپ، Continuity و Handoff جابجایی بین دستگاه‌های اپل را برای کاربران آسان‌تر می‌کند و این سطح از یکپارچگی، یک تجربه کاربری منحصر به فرد ایجاد می‌کند که وفاداری را تقویت می‌کند.

از سوی دیگر، اندروید یک پلتفرم منبع باز است که امکان سفارشی سازی و انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می کند. این به معنای آن است که کاربران هنگام انتخاب سخت افزار و نرم افزار، گزینه های بیشتری دارند که می تواند ایجاد یک اکوسیستم یکپارچه را برای گوگل چالش برانگیزتر کند. با این حال، گوگل همچنان سرگرم کار برای بهبود ادغام بین سخت افزار و نرم افزار خود برای افزایش تجربه کاربر و تقویت وفاداری است.

عامل دیگری که می تواند بر وفاداری کاربران تاثیر بگذارد، وفاداری به برند است. به عنوان مثال، اگر کاربری در گذشته تجربیات مثبتی با یک برند خاص داشته باشد، ممکن است هنگام انتخاب دستگاه بعدی خود به آن برند وفادار بماند. در این زمینه، اپل نسبت به اندروید مزیت دارد زیرا دارای هویت برند قوی و طرفداران وفادار است. کمپین‌ها و رویدادهای بازاریابی اپل هم حس انحصار و مطلوبیت را ایجاد می‌کنند که می‌تواند احساسات کاربران را جذب کند.

بر اساس گزارش وب سایت گیزچاینا، در نتیجه، هر دو اندروید و iOS کاربران وفادار دارند، اما میزان وفاداری ممکن است بسته به عوامل مختلفی مانند ترجیح شخصی، وفاداری به برند، تجربه کاربر و یکپارچگی اکوسیستم متفاوت باشد. در حالی که iOS تمایل به درجه بالاتری از وفاداری نسبت به اندروید دارد، گفتنی است که هر دو پلتفرم، میلیون‌ها کاربر راضی در سراسر جهان دارند. در نهایت، انتخاب بین اندروید و iOS به ترجیحات شخصی و نیازها و اولویتهای کاربر بستگی دارد.

دانش و فناوری
شناسه : 345548
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا