رسیدساز جعلی عامل کلاهبرداری ۴۰ میلیارد تومانی

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از کشف کلاهبرداری ۴۰ میلیارد تومانی با استفاده از رسید ساز جعلی دراین شهرستان خبر داد و گفت: فرد کلاهبردار دستگیر شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سرهنگ حسینعلی ابن علی با اشاره به برخورد جدی فرماندهی انتظامی شهرستان ری با متخلفان اظهار داشت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی و مراجعه مالباخته در مورخه ۱۸ فروردین ماه سال جاری به کلانتری ۱۷۴ قیامدشت موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پرونده در تحقیقات اولیه اظهار داشت بنده دستگاه ورزشی را جهت فروش در سایت دیوار به ارزش ۶۰ میلیون تومان بارگزاری کردم که پس از گذشت ساعتی فردی با من تماس گرفت و اظهار داشت: لوازم شما را به مبلغ ۵۲ میلیون خریدارم که بنده موافقت کردم و پس از دقایقی از طریق یکی از پیام رسان‌ها اسکرین شات انتقال وجه را برایم ارسال کرد و وقتی اعلام کردم پیامک نیامده گفت به‌دیل انتقال وجه از طریق پایا پیامک ساعاتی دیگر برای شما ارسال می‌شود پس از آن متوجه شدم از بنده کلاهبرداری شده است که درخواست رسیدگی دارم.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری ادامه داد: پس از انجام اقدامات پلیسی هوشمندانه و جستجوهای ویژه در فضای سایبری و حقیقی، سرانجام مأموران کلانتری قیامدشت ردپای کلاهبردار را در یکی از شهرستان‌های همجوار ری شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.

سرهنگ ابن علی گفت: در تحقیقات ویژه و تخصصی انجام شده مشخص شد متهم دارای سابقه سرقت و زندان است و هم اکنون دارای ۳۰پرونده کلاهبرداری اینترنتی در سراسر کشور اعم از خرید دام از شهرستان ملایر، لوازم خانگی از کردستان و… بوده و تحت تعقیب دستگاه قضاء است و بیش از ۲۰ حکم جلب برای وی صادر شده که ارزش کلی اموال کلاهبرداری شده ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه متهم با مشاهده مدارک و مستندات موجود به بزه ارتکابی اعتراف و خاطرنشان کرد: این شیوه و شگرد سرقت در زمانی که زندان بودم طراحی کردم و پس از اینکه آزاد شدم آن را اجراء کردم که پس از تحقیقات تکمیلی، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل شعبه دادیاری دادسرای خاوران شد./تسنیم

حوادث
شناسه : 345689
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا