قیمت جهانی نفت ۲۳ فروردین ۱۴۰۲؛

رشد قیمت نفت متوقف شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۶۷ سنت رسید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از رویترز، قیمت نفت در شرایطی در روز چهارشنبه ثابت مانده که بازار منتظر اطلاعات تورم آمریکاست تا تأثیر آن بر روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را بررسی کند.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۶۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش ۸۱ دلار و ۵۷ سنت معامله می‌شود.

 قیمت نفت حدود ۲ درصد در روز سه‌شنبه در بحبوحه خوش‌بینی نسبت‌به پایان دوره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت.

 انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا ۰.۴ درصد در ماه مارس نسبت به ماه قبل و ۵.۶ درصد به‌صورت سالانه افزایش یافته باشد.

 پاتریک پارکر، رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا در روز سه‌شنبه ابراز امیدواری کرد بانک مرکزی آمریکا به‌زودی به سیاست افزایش نرخ بهره پایان دهد. اما تحلیلگران عقیده دارند تورم بالاتر از حد انتظار می‌تواند باعث یک افزایش ۲۵ واحدی دیگر در نرخ بهره شود.

 دراین‌بین، اطلاعات مؤسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور حدود ۳۸۰ هزار بشکه در هفته منتهی به هفتم آوریل افزایش یافته است. این در حالی است که تحلیلگران یک کاهش ۶۰۰ هزار بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

 صندوق بین‌المللی پول در روز سه‌شنبه دورنمای خود از رشد اقتصاد دنیا در سال جاری میلادی را تحت تأثیر افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی پایین آورد که می‌تواند تأثیر منفی بر تقاضای نفت داشته باشد.

 بازار همچنین منتظر گزارش ماهانه اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شود. بدین‌ترتیب شرایط عرضه و تقاضای نفت مشخص‌تر خواهد شد.

نفت و پتروشیمی
شناسه : 346015
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا