عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد؛

سامانه ثبت اعتراض رتبه بندی معلمان مدارک جدید ثبت نمی‌کند

آنگونه که عضو کمیسیون مجلس گفته بر اساس گزارش‌های واصله از، سامانه ثبت اعتراضات رتبه بندی معلمان، مدارک جدید را ثبت نمی‌کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، قانون رتبه بندی معلمان و فرهنگیان با هدف بهبود معیشت معلمان اسفند سال ۱۴۰۰ به تصویب مجلس رسید. این قانون پس از در اسفند ماه همان سال توسط رئیس جمهور برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد. بر اساس این قانون فوق‌ العاده رتبه‌بندی از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال می‌شود.

با این وجود روند رتبه بندی معلمان موضوع پرحاشیه‌ای بوده است. حتی به تاخیر در پرداخت حقوق معلمان در اسفند ماه سال گذشته نیز انجامید.

اعتراض ۳۱ درصدی نسبت به رتبه بندی معلمان

آنگونه که یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرده ۳۱ درصد از معلمان نسبت به رتبه بندی خود معترض هستند.

حسین حق وردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر فصل ثبت اعتراضات فرهنگیان نسبت به رتبه کسب شده فرا رسیده است. بر اساس آماری که در سامانه ثبت اعتراضات رتبه بندی معلمان ثبت شده، ۳۱ درصد معلمان نسبت به رتبه کسب شده اعتراض خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.

اعضای کمیسیون آموزش مجلس نیز به نحوه اجرای بد قانون رتبه‌بندی معلمان معترض هستند. باید نسبت به اجرای آن در دولت تجدید نظر شود.

بر اساس گزارش‌های واصله از معلمان، سامانه ثبت اعتراضات، مدارک جدید را ثبت نمی‌کند. با این روند نمی‌توان اعتراضات معلمان را رسیدگی کرد.

 به همین دلیل از سرپرست وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم در طول دوران مسئولیت خود به معاونت و اداره کل‌های مسئول نظارت ویژه برای رسیدگی به این اعتراضات را داشته باشد.

حق وردی یادآور شد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری از تمامی ظرفیت‌های نظارتی خود بهره خواهد برد تا نسبت به احقاق به حق همکار فرهنگی نهایت دقت صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: عملکرد سرپرست وزارت آموزش و پرورش در طول مدت سرپرستی زیر ذره بین کمیسیون آموزش و مجلس خواهد بود تا اگر رضایت معلمان را به داشته باشد. در صورت معرفی برای تصدی وزارتخانه از مجلس نیز رأی اعتماد کسب کند.

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 346095
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا