سخنگوی وزارت خارجه روسیه؛

آذربایجان و ارمنستان برای دور جدید مذاکرات توافق کردند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از موافقت جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات دوجانبه خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که جمهوری آذربایجان و ارمنستان پیشنهاد برگزاری دور جدیدی از مذاکرات دوجانبه را پذیرفته‌اند.


بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، زاخارووا در کنفرانس خبری خود درباره چشم‌انداز مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: «تلاش‌های ما برای ارائه همه کمک‌های ممکن به جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در تهیه معاهده صلح بین این کشورها تضعیف نمی‌شود».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: «شرکا (باکو، ایروان) با پیشنهاد ما برای انجام دور بعدی مذاکرات دوجانبه در قلمرو ما موافقت کردند. زمانی‌که در نهایت همه چیز مورد توافق قرار گرفت و هر زمان که بتوانیم این اطلاعات را منتشر کنیم، تاریخ رخدادهای خاص را اعلام خواهیم کرد».

ایروان و باکو سال گذشته، با میانجیگری روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بحث درباره پیمان صلح آینده را آغاز کردند.

در اوایل فوریه سال جاری، «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که ارمنستان پیشنهادات بعدی جمهوری آذربایجان در مورد پیمان صلح را دریافت کرده و در حال بررسی آن است. پس از آن «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، گفت که ایروان نیز به نوبه خود پیشنهاداتی برای یک معاهده صلح به باکو ارائه کرده است.

منبع: فارس

سیاسی
شناسه : 346106
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا