معاون عملیات هلال احمر؛

آخرین آمار فوتی های سیلاب ۲۴ ساعت گذشته اعلام شد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام سه کشته در سیلاب ۲۴ ساعت گذشته، گفت: در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان بارش‌ها شدت گرفته‌ است و امدادگران هلال احمر آماده برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در صورت لزوم هستند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مرتضی مرادی‌پور گفت: پس از اعلام هشدار قرمز هواشناسی، امدادگران هلال‌احمر در ۶ استان غربی کشور در آماده‌باش کامل بودند و در ۲۴ ساعت گذشته تخلیه آب از ۷۳ منزل مسکونی و نجات تعدادی از محصورشدگان از سیلاب انجام شده است.

مرادی‌پور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۶۱ نفر در ۱۱شهر، ۲۱روستا و ۲ منطقه عشایری امدادرسانی شده‌است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ او افزود: تا کنون ۳۸۵ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند و ۲۴ نفر به نقاط امن منتقل شده‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: متاسفانه سیلاب در ۲۴ ساعت گذشته جان ۳ نفر را در شهرستان‌های بوکان، مهران و الموت به ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، ایلام و قزوین گرفت.

او افزود: تا ظهر امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ از شدت بارش‌ها در شهرستان اندیکا استان خوزستان و شهرستان‌های بانه، سقز، سنندج و مریوان در کردستان کم شده اما بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان افزایش یافته و موجب آب‌گرفتگی در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، گیلان‌غرب، اسلام آباد، سراوان، ملک‌شاهی، بروجرد، درود، الیگودرز و خرم‌آباد شده‌است.


حوادث
شناسه : 346207
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا