وضعیت چالوس پس از سیل شدید

بخشدار مرزن آباد شهرستان چالوس گفت: با تلاش مجموعه عوامل راهداری و بسیج تجهیزات مربوط در ۲۴ ساعت گذشته ۲ پل موقت که در طغیان رودخانه آسیب دیده بود، ترمیم و راه ارتباطی ۱۵ روستای منطقه برقرار شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در چالوس که روز گذشته به ۲ دستگاه پُل ارتباطی خسارت و باعث انسداد چندین راه ارتباطی فرعی در بخش مرزن‌آباد شده بود به گفته بخشدار این منطقه با تلاش عوامل راهداری و مدیریت بحران اکنون تمامی راه‌های ارتباطی مسدود شده بازگشایی شده است.

بارش باران سیل آسا از صبح روز پنجشنبه در مازندران، انسداد ۱۵ راه فرعی و همچنین تخریب دیواره‌های حفاظتی تعدادی از رودخانه‌ها از جمله رودخانه‌های محور کندوان به دلیل بالا آمدن حجم آب و آبگرفتگی و فوت یک نفر بر سقوط درخت از ارتفاع را در پی داشت.

بارش شدید باران در نواحی کوهستانی و جلگه‌ای از بامداد روز گذشته در مازندران به اوج رسید و مناطق مختلف را درگیر کرد؛ به غیر از انسداد ۱۵ راه روستایی و فرعی، قطعی برق در ۲۰ روستا و جان باختن یک نفر در منطقه جنگلی هراز آمل به دلیل وزش باد شدید و سقوط درخت از ارتفاع بر روی خودرو سواریش از دیگر مشکلات در ساعت‌های گذشته در استان بود.

امروز با توجه قطع بارش باران وضعیت در شرایط پایدار قرار دارد

بارش باران رگباری و طغیان رودخانه “وازپول و پولادکوه” در روز گذشته راه ارتباطی ۱۵ روستا با مرکز این بخش را بست و به ۲ پل ارتباطی این روستا‌ها واقع در منطقه دلیر این بخش آسیب جدی زد.

همچنین به گزارش پلیس راه کندوان در روز گذشته بیش از ۲۰ مورد ریزش و سقوط سنگ در محور چالوس به کرج گزارش شد که به چهار دستگاه خودروی عبوری خسارت وارد کرده است.

به علت شدت بارندگی آب رودخانه حاشیه این محور کوهستانی بالاآمده احتمال وقوع سیلاب در کندوان وجود داشت که امروز نیز با توجه قطع بارش باران وضعیت در شرایط پایدار قرار دارد.

به محض طغیان رودخانه برای رفت و آمد خودرو‌ها مسیر جایگزین در نظر گرفته شد

بخشدار مرزن آباد شهرستان چالوس گفت: با تلاش مجموعه عوامل راهداری و بسیج تجهیزات مربوط در ۲۴ ساعت گذشته ۲ پل موقت که در طغیان رودخانه آسیب دیده بود، ترمیم و راه ارتباطی ۱۵ روستای منطقه برقرار شده است.

مهدی صادقی کوهستانی افزود: افزایش و شدت آب رودخانه “وازپول و پولادکوه” به حدی بود که نتوانستیم با تجهیزات نظیر بیل مکانیکی در بستر رودخانه فعالیتش را آغاز کند که سرانجام موفق شدیم پل موقت را ایجاد و تردد خودرو و روستاییان یادشده برقرار شود.

وی با بیان این که در زمان حاضر بارش باران و طغیان رودخانه فروکش کرد، یادآور شد: البته روستاییان برای تردد مشکلی خاصی نداشتند، چون به محض وقوع طغیان رودخانه برای رفت و آمد خودرو‌ها مسیر جایگزین در نظر گرفته شد.

هواشناسی تا ظهر امروز را وضعیت جوی را ناپایدار اعلام کرد

بخشدار مرزن آباد چالوس خاطرنشان کرد: در سیل مرداد سال گذشته ۲ دستگاه پل این منطقه ۱۰۰ درصد تخریب که به جای آن پل موقت احداث شده بود.

سرگرد محمد احمدی فرمانده پلیس راه کندوان اظهارداشت: امروز وضعیت جوی محور آفتابی و خشک است و آب رودخانه حاشیه محور که در روز گذشته به علت شدت بارندگی بالا آمده بود اکنون فروکش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هواشناسی تا ظهر امروز را وضعیت جوی را ناپایدار اعلام کرد و مجموعه عوامل پلیس راه در سایر نهاد‌های مربوط در این محور حضور مستمر داشته و آمادگی خدمات در شرایط ناپایدار جوی را دارند.

به گفته وی تاکنون گزارشی مبنی بر ریزش و سقوط سنگ در این محور گزارش نشده است.

منبع: ایرنا

حوادث
شناسه : 346297
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا