وزش باد و گرد و خاک در این چهار استان از فردا

کارشناس سازمان هواشناسی از صدور هشدار سطح زرد برای ورود سامانه بارشی در نواحی شمالی کشور و خیزش گردوخاک در ۴ استان کشور خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی از فردا تا روز سه شنبه صادر شده که در این مدت شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، همراه با کاهش نسبی دما و در نواحی مستعد تگرگ را شاهد هستیم.

به گفته کارشناس هواشناسی استان های گیلان، مازندران، ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات شمالی هرمزگان، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را شاهد خواهیم بود و در این مدت شاهد لغزندگی جاده ها، صاعقه، تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی خواهیم بود‌.

او همچنین از صدور هشدار سطح زرد برای افزایش میزان سرعت باد در مقیاس نسبتا شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک خبر داد و گفت: این سامانه وزش باد از روز یکشنبه آغاز و تا روز سه شنبه ادامه می یابد.

او گفت: استان های جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان درگیر خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا هستند که احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

محیط زیست
شناسه : 346521
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا