نماینده مردم تهران عنوان کرد:

باید به سمت همکاری اقتصادی و تجاری با کشورهای عربی برویم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه همکاری های سیاسی پایداری داشته باشیم، باید به سمت همکاری های اقتصادی و توسعه روابط تجاری با کشورهای عربی برویم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به دعوت امارات از رئیس جمهور ایران برای حضور در اجلاس آب و هوا و تقویت روابط ایران و کویت، گفت: بعد از برقراری ارتباط سیاسی ایران و عربستان، شاهد تلاش برای توسعه همکاری های سیاسی بین کشورهای عربی با ایران هستیم که دیدارهای دو جانبه ای انجام و پیام هایی در این زمینه رد و بدل شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: ایران درموقعیتی قرار دارد که باید از همکاری های سیاسی کشورهای عربی به خصوص سعودی ها بهترین استفاده را ببرد، نباید این همکاری در حوزه سیاسی محدود شود چرا که ایده ناقصی خواهد بود. برای اینکه همکاری های سیاسی پایداری داشته باشیم، باید به سمت همکاری های اقتصادی و توسعه روابط تجاری برویم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: با کاهش تنش ها در منطقه باید کشورهای همسایه و همجوار از منافع اقتصادی بهره مند شوند، از این رو باید به فکر توسعه روابط اقتصادی، تجاری و همچنین سرمایه گذاری بین ایران و کشورهای عربی باشیم، تا در آینده مشکلات سیاسی باعث تنش بین ایران و کشورهای عربی نشود.

رئیس شورای بین المجالس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدوارم در صورت سفر رئیس جمهور به عربستان، همکاری های اقتصادی که آثار آن در کوتاه مدت قابل اندازه گیری باشد، در دستورکار و اولویت قرار گیرد؛ چرا که این امر کمک می کند با پا گرفتن روابط اقتصادی، روابط سیاسی نیز تقویت شود.

منبع: خانه ملت

سیاسی
شناسه : 346524
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا