بازگرداندن ۷۰ درصد ارز حاصل از صادرات تا پایان تیر ۹۸

جهان صنعت نیوز|   احمد فرشچیان عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در جلسه مشترک هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار کرد: اواخر سال ۹۷ و اوایل امسال بانک مرکزی مقداری  سیاست‌های خود و راه‌های بازگشت ارز را تغییر داد؛ در نهایت چهار روش برای بازگشت ارز معرفی کرد که در درصدها و سهم‌های درنظر گرفته شده برای هر یک از مدل‌ها مشکلاتی نیز وجود داشت.

وی ادامه داد: بانک مرکزی تا ۳۱ تیر به صادرکنندگان فرصت داده شده ۷۰ درصد ارزشان را به کشور بازگردانند تا تائیدیه خوش حسابی از بانک دریافت کرده و از معافیت مالیاتی برخوردار باشند. واضح است که همه صادرکنندگان مکلفند ارزشان را به کشور بازگردانند اما این درصد بندی کار را مختل کرده و جلوی کار صادرکنندگان را گرفته است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران بیان کرد: بانک مرکزی در پاسخ به اعتراض صادرکنندگان اعلام کرد که به درصدبندی توجه نکنند و هر طور که می‌توانند ۷۰ درصد ارز صادراتی شان را برگردانند، اما مسئولان بانک مرکزی حاضر نیستند این موضوع را به صورت مکتوب به صادرکنندگان اعلام کنند و این مسأله باعث شده تا جسارت صادرکنندگان کاهش یابد.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه

شناسه : 34674
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا