قیمت نفت امروز (۲۸فروردین)؛ هشدار آژانس بین‌المللی انرژی درباره افزایش قیمت نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۱۷ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۴۶ سنت رسید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از بلومبرگ، قیمت نفت پس‌از چهارمین افزایش پیاپی هفتگی، امروز تغییر چندانی نداشته است. آژانس بین‌المللی انرژی درمورد افزایش قیمت نفت به‌خاطر کمبود آن در بازار هشدار داده است.


 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۱۷ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۴۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا  هم با ۹ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۶۱ سنت معامله می‌شود.

 آژانس بین‌المللی انرژی در روز جمعه اعلام کرد کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس بیش‌از آن‌چه انتظار می‌رفت عرضه نفت در بازار را کاهش می‌دهد و باعث افزایش‌قیمت آن در آینده خواهد شد.

 بحران بانکی که در اواسط مارس تمام بازارها را مختل کرده بود، قیمت نفت را هم به پایین‌ترین رقم طی ۱۵ ماه گذشته رساند، اما نفت از آن زمان افزایش‌قیمت داشته است. کاهش ذخایر نفت خام در منابع ذخیره‌سازی کاشینگ در آمریکا و اختلال در عرضه نفت کردستان عراق بیش‌از پیش بر عرضه نفت در بازار تأثیر گذاشته است.

 تحلیلگران عقیده دارند کاهش تولید اوپک پلاس قیمت نفت را افزایش می‌دهد، اما نگرانی درمورد حاشیه‌های پایین سود پالایشگاهی ادامه دارد که نشانه ضعف تقاضاست.

 برخی پالایشگاه‌های آسیا در فکر کاهش فرآوری نفت هستند. نشانه‌هایی از ضعف بازار گازوئیل هم دیده می‌شود که می‌تواند مانع افزایش‌قیمت نفت شود.

نفت و پتروشیمی
شناسه : 346742
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا