برای اینکه افسرده نشوید این مواد غذایی را مصرف نکنید

غذاهای فرآوری شده، به ویژه آن هایی که حاوی قند و کربوهیدرات تصفیه شده بالایی هستند، ممکن است در افزایش خطر افسردگی نقش داشته باشند

به گزارش جهان صنعت نیوز، مطالعات نشان داده ‌اند که افرادی که مقدار زیادی فست فود مصرف می‌ کنند نسبت به افرادی که بیشتر محصولات تازه می ‌خورند بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند. غذاهای فرآوری شده، به ویژه آن هایی که حاوی قند و کربوهیدرات تصفیه شده بالایی هستند، ممکن است در افزایش خطر افسردگی نقش داشته باشند. با مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده، سطح انرژی بدن به سرعت افزایش و سپس کاهش می یابد. لذا بهتر است غذاهای تازه، غنی از مواد مغذی و کامل را انتخاب کنید که منبع ثابتی از انرژی در طول زمان هستند.


روغن های فرآوری شده

چربی های اشباع می توانند باعث التهاب شوند و همچنین ممکن است عملکرد مغز را مختل کرده و علائم افسردگی را تشدید کنند. چربی هایی که باید از آنها اجتناب کرد شامل چربی های ترانس که در بسیاری از غذاهای فرآوری شده وجود دارند، چربی های موجود در گوشت قرمز و روغن های گلرنگ و ذرت که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ هستند، می باشد.

کافئین

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مصرف متوسط کافئین به شکل قهوه ممکن است برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد. فواید کافئین می تواند به دلیل اثر محرک و خواص آنتی اکسیدانی آن باشد. کافئین در قهوه، چای، شکلات، نوشابه های گازدار و نوشیدنی های انرژی زا وجود دارد. همچنین مصرف مقادیر کم کافئین ممکن است اضطراب را کاهش داده و خلق و خو را بهبود ببخشد. با این حال، برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف کافئین ممکن است احساس اضطراب، استرس و افسردگی را در کودکان افزایش دهد. به طور کلی بهتر است کافئین در حد اعتدال و تا اواسط روز (و نه بعد از آن) مصرف شود.

منبع: بهداشت نیوز

خواندنی
شناسه : 346877
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا