قبض آب و برق این افراد کاملا رایگان شد

وزیر نیرو گفت: آیین نامه آب مطابق آیین نامه ۱۴۰۱ هست با این تفاوت که افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در سال گذشته در صورت رعایت الگوی کم مصرفی مشمول آب رایگان می شدند اما در آیین نامه امسال، این شرط برداشته شده و قبض آب آنها کاملا رایگان است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه بیوگاز واحدهای ۵ و ۶ تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رفع ناترازی برق کشور برنامه‌های متعددی انجام شده، که توسعه انرژی های تجدیدپذیر بخشی از این برنامه ها است؛ اما ­در بخش نیروگاه های تجدید پذیر باید تلاش بیشتری کنیم.

وی افزود: نیروگاه های بیوگاز از جمله نیروگاه های تجدیدپذیر هستند که با استفاده از گاز اتان، برق تولید می‌کنند و امروز یکی از این نیروگاه ها ­با ظرفیت ۲.۴ مگاوات به بهره برداری رسید که نیاز یک شهر­۲۰ هزار نفره را تامین می کند.

­وزیر نیرو با اشاره به این که بالاترین نرخ خرید برق در نیروگاه مربوط به­ نیروگاه‌های­ بیوگاز ­است، گفت: ­سال گذشته برای اولین بار برای تجدیدپذیرها­ منابع خوبی در قانون بودجه تخصیص داده شد؛ به طوری که ­به منظور سرمایه گذاری ۴ هزار مگاوات برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی­در شورای اقتصاد به تصویب رسید و ­نیروگاه‌های ۱۰ مگاواتی و ۵۰ مگاواتی نیز به زودی افتتاح می‌شود.

­وی ادامه داد: برای مدیریت بهینه مصرف برق و آب تابستان ۱۴۰۲ از مهر ماه سال گذشته برنامه ریزی صورت گرفته و ­تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا در تابستان خاموشی نداشته باشیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه “برای تابستان ۱۴۰۲ از مهر ماه سال گذشته­ ۱۴۰ برنامه در دستور کار قرار دارد”، گفت: درحال حاضر این ۱۴۰ اقدام در حال انجام است تا بتوانیم تابستانی پایدار در تأمین برق داشته باشیم.

محرابیان در پاسخ به سوالی در خصوص­ تعرفه‌های آب و برق در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: تعرفه آب و برق درقانون ۱۴۰۲ حکمی داشتیم که بر مبنای آن باید آیین نامه آب و برق را باید تقدیم دولت می کردیم که آیین نامه آب هفته گذشته در دولت به تصویب رسید.

وی افزود: آیین نامه آب مطابق آیین نامه ۱۴۰۱ هست با این تفاوت که افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در سال گذشته در صورت رعایت الگوی کم مصرفی مشمول آب رایگان می شدند اما در آیین نامه امسال، این شرط برداشته شده و قبض آب آنها کاملا رایگان است.

به گفته وزیر نیرو، آیین نامه برق ارائه شده به هیئت دولت باید مورد تصویب قرار بگیرد.

وی ادامه داد: تعرفه آب مشترکان پرمصرف نیز به صورت­ پلکانی محاسبه و دریافت می‌شود.

وزیر نیرو حق آبه ایران از هیرمند را حق قانونی کشور دانست و گفت: به هیچ وجه از حق خود کوتاه نمی آییم؛ ضمن این که افغان‌ها گفتند، ما این مسئله را به رسمیت می‌شناسیم و امیدواریم به این گفته عمل کنند.

محرابیان با بیان اینکه “به زودی شاهد آغاز به کار تابلوی بورس برای خرید و فروش برق تجدیدپذیر خواهیم بود”، گفت: حوزه اداری ما و حوزه صنعت باید از این نوع برق استفاده کنند./تسنیم

اقتصاد کلان
شناسه : 346998
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا