وعده‌های بدون سرانجام آقای وزیر:

آقای فاطمی امین، قیمت خودرو کم نشد ولی …

حدود یک سال از آن خبر خوشی که فاطمی امین مبنی بر کاهش قیمت خودرو که در سال ۱۴۰۱ داده بود، می گذرد. نه تنها قیمت خودروها کاهش پیدا نکرد بلکه شرایط بازار خودرو ملتهب تر شده است.

کاهش قیمت خودرو و پایان دادن به قرعه کشی‌ خودرویی اصلی‌ترین وعده فاطمی امین، وزیر صمت دولت سیزدهم از همان ابتدای تصدی این وزارتخانه بود. زمانی که فاطمی امین وارد ساختمان خیابان سمیه شد، پراید حدود ۱۵۰ میلیون تومان بود و امروز (۲۹ فروردین ۱۴۰۲) به بیش از ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است. در آن زمان پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۵۰ میلیون تومان معامله می‌شد و امروز بالای ۶۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت می‌خورد. قرعه کشی خودرو هم که تنها تغییر نام داده و در قالب نوبت دهی خودرو همچنان باقی مانده است.

البته بی‌انصافی نمی‌کنیم و می‌پذیریم که بخش قابل توجهی از معضلات بازار خودرو به شرایط اقتصاد کلان باز می‌گردد. در شرایطی که قیمت دلار در این مدت بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده، کاهش و یا حتی ثبات قیمت خودرو نشدنی است. نه تنها خودرو بلکه تمام کالاها و خدمات در شرایط تورمی اقتصادی ایران باید افزایش قیمت پیدا کنند. در حقیقت مشکل بازار خودرو و تمامی بازارهای اقتصاد،‌ تورمی مزمنی است که در اقتصادی ایران وجود دارد.

اما آقای فاطمی امین در این گزارش از شما یک پرسش داریم؛ آیا می‌دانید وعده‌های شما که حتی ممکن است خارج از توانتان باشد چه هزینه‌ای را به خانوارها تحمیل می‌کند؟

کوییک ۱۹۰ میلیون تومانی را نخریدم!

آقای فاطمی امین شما در اواخر سال ۱۴۰۰ گفته بودید «مردم خودرو نخرند و منتظر کاهش قیمت‌ها باشند». خب فرض کنید من یک کارمند ساده هستم که هیچ دانش اقتصادی و سیاسی ندارم. قطعا وقتی تاکید و تکرار شما را در بحث کاهش قیمت خودرو می‌بینم، از خرید خودرو منصرف می شوم. با خود فکر می کنم حتما شما به عنوان وزیر صمت از موضوعی مطلع هستید که من از آن آگاه نیستم. درحالیکه بعد از گذشت یک سال می‎‌بینم که توجه کردن به حرف های شما چیزی جز ضرر برای من به همراه نداشته است.

اگر من همان زمان در بازار آزاد کوییک دنده‌ای می خریدم، باید ۱۹۰ میلیون تومان هزینه می‌کردم. ولی چون به صحبت‌های شما گوش دادم و از خرید منصرف شدم، امروز همان ماشین در بازار آزاد بیش از ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

آقای فاطمی امین آیا مطلع هستید که بیان اظهاراتی که در حیطه قدرت و توان شما نیست، چه خسارت هایی را به خانواده‌ها وارد کرده است؟

 آقای فاطمی امین، اینکه شما به عنوان وزیر صمت دولت، مدام بر کاهش قیمت خودرو تاکید می کنید ولی هیچ اتفاقی نمی افتد، نتیجه اش بی اعتمادی مردم و از بین رفتن سرمایه اجتماعی خواهد بود.

فارغ از اینکه چرا قیمت خودرو کاهش پیدا نکرد، درواقع موضوع مهم این است که در چنین شرایطی که تورم فشار مضاعفی را به خانوارها تحمیل کرده، چرا اظهاراتی را مطرح می‌کنید که باعث ضرر و زیان بیش‌تر مردم می شود؟

 

اخبار برگزیدهخودروصنعت و معدن

شناسه : 347052
لینک کوتاه :

۷ دیدگاه

  1. باسلام
    بنده پارسال قصد خرید خودرو شاهین داشتم با توجه به اینکه این خودرو بدون قرعه کشی نیز فروخته میشد حال با توجه به اینکه اقایان ادعا میکردند که خودرو قیمتش پایین خواهد امد و بنده به گفته اقایان تصمیم گرفتم صبر نمایم شاید با پولی که دارم بتوانم وسیله بهتری بخرم حال با گذشت حدود ۹ ماه از گفته آقایان شاهین که نمی توانم بخرم هیچ با این پول دیگر نمی توانم ماشینی بخرم
    واقعا چکار باید کنم و این خسارت بنده را چه کسی باید پرداخت کند

    1. این چه بساطیه سرمردم دراوردین یا اصلا اعلام ثبت نام نکنید ومردم را تو هزینه های گوناگون نبرید یا اینکه دروغ نگید و۳ ماهی را که وعده میدین خودرو بی کیفیتتون رو به متقاضی بیچاره وناچار بدهید وکم به ریش مردم بخندین عاقبت خوبی نداره

  2. واقعا خجالت خوب چیزیه
    ۱۴۰۳یعنی چی شما خودتون گفتین تا پایان سال ماشینا روتحویل میدین
    تا اون موقع فک نکنم ملت بتون اتاق خالی ماشینم بخرن

    میخوام بدونم ایران خودرو باید از سایپا کمتر باشه
    متاسفم برا شرکت ایران خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *