قیمت جهانی نفت ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲؛

نفت سنگین ترین ضرر هفتگی خود را ثبت کرد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ سنت معادل ۰.۰۱ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۹ سنت رسید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از رویترز، قیمت نفت برای سومین روز پیاپی کاهش یافته و زمینه را برای یک کاهش قابل‌توجه هفتگی فراهم کرده است. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش ذخایر بنزین در این کشور نگرانی درمورد رکود اقتصاد را افزایش داده و روند رشد تقاضای جهانی را کند کرده‌است.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ سنت معادل ۰.۰۱ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ سنت معادل ۰.۰۱ درصد کاهش ۷۷ دلار و ۳۶ سنت معامله می‌شود.

 هر دوی این شاخص‌های نفتی ۲ درصد در بحبوحه ترس از رکود اقتصاد در روز پنجشنبه کاهش یافتند و به پایین‌ترین رقم از اواخر مارس رسیدند. قیمت نفت برنت و نفت آمریکا حدود ۶ درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافته اند.

 تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات اقتصادی ضعیف آمریکا به‌همراه احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور حساسیت بازار را پایین آورده و نگرانی نسبت‌به رکود اقتصاد را افزایش داده است. بدین ترتیب تقاضا برای نفت کاهش پیدا می‌کند.

 پیش‌بینی می‌شود نفت آمریکا در هفته آینده بین ۷۵ تا ۸۰ دلار در هر بشکه معامله شود. چون سرمایه‌گذاران انتظار دارند تقاضای بنزین در آمریکا در آستانه فصل افزایش رانندگی در تابستان افزایش یابد و تقاضای نفت در چین هم در نیمه دوم سال جاری میلادی بالا رود.

 اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد تقاضا برای مزایای بیکاری در این کشور در هفته گذشته افزایش داشته که حاکی از کند شدن رشد اشتغال در این کشور به‌دنبال تأثیرات متعدد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکاست. بدین‌ترتیب نگرانی درمورد کاهش تقاضا برای سوخت افزایش پیدا می‌کند.

 طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور بیشتر از حد انتظار در هفته گذشته کاهش یافته، این در حالی است که فعالیت پالایشگاهی در این کشور رو به افزایش است و صادرات هم روند فزاینده دارد. ذخایر بنزین هم علی‌رغم تقاضای پایین افزایش داشته است.

 دراین‌بین، چین احتمالاً سهمیه صادرات محصولات نفتی را در بحبوحه افزایش تقاضای داخلی، کاهش می‌دهد.

 در زمینه عرضه، صادرات نفت از بنادر غربی روسیه در ماه آوریل به بالاترین رقم از ۲۰۱۹ یعنی بیش‌از ۲.۴ میلیون بشکه در روز رسیده است. این افزایش علی‌رغم تعهد مسکو به کاهش تولید اتفاق افتاده است.

نفت و پتروشیمی
شناسه : 347446
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا